با دستور رئیس جمهور؛

سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد+ مشخصات، فیلم و تصاویر

سامانه بومی پدافند برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ با حضور آقای روحانی رئیس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه بومی پدافند برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ همزمان با ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به طور رسمی رونمایی شد.

در این مراسم رئیس جمهور از وزیر دفاع، متخصصین صنعت دفاعی و همه دست‌اندرکاران صنایع دفاعی در ساخت باور ۳۷۳ تشکر و قدردانی کرد.

سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد

بیشتر بخوانید: فضای کار ما در حوزه دفاعی جهادی است/ در حوزه دفاعی از مهندسی معکوس عبور کردیم 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ بازدید و فرمان رونمایی از این سامانه را صادر کرد.

رئیس جمهور در ابتدای حضور در محل برگزاری مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به مقام والای شهیدان، از یگان تشریفات مستقر در محل سان دید و سپس از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اولین فراری منطقه ما در روز خطر، خود آمریکایی‌ها هستند/ دوستان ترامپ هم این روزها حرفش را قبول ندارند 

آقای روحانی همچنین در بازدید از قسمت‌های مختلف سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، از جمله لانچر، رادار جستجوگر، رادار ردگیر، موشک صیاد ۴ و مرکز فرماندهی و کنترل با توضیح وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و متخصصان صنعت دفاعی کشور در جریان روند ساخت این سامانه بومی و کارکرد آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در فرمان رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، گفت: به حول و قوه الهی و با توسل به روح امام هفتم موسی ابن جعفر (ع) و در آستانه هفته دولت از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ رونمایی و دستور الحاق آن را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور صادر می‌نمایم.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع با بیان اینکه متخصصان صنعت دفاعی‌در همه حوزه‌ها از مهندسی معکوس عبور کرده و به محصولات مورد نظر با طراحی بومی رسیده اند، گفت: باور ۳۷۳ مهم‌ترین پروژه موشکی پدافندی بومی است که ساخت آن از چند سال قبل شروع شده و می‌تواند علیه اهداف متعدد هوایی در ارتفاع بالا بکارگیری شود.

متخصصان صنعت دفاعی امروز در دوران شکوفایی، اقتدار، خودکفایی، بالندگی و پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیر در حوزه‌های دفاعی و امنیتی، توانسته‌اند با قطع هر گونه وابستگی به استبکار جهانی و با اتکاء کامل به صنعت و تکنولوژی بومی و ملی، پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی را با صرفه جویی در هزینه‌ها، برای حفظ و حراست از کیان و حدود و ثغور ایران اسلامی تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دهند.

متخصصین متعهد و ولایتمدار وزارت دفاع با تبعیت کامل و محض از رهنمود‌ها و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری عزمی جزم و همتی والا، توانستند با روحیه خود‌باوری منبعث از تفکر ناب و الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مقابل تمامی تحریم‌ها و فشار‌های سیاسی و تبلیغات سوء و منحرف کننده غرب ایستادگی نموده و با اتکاء و دانش بومی و داخلی با بهره‌گیری از تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس در مسیر فرآیند تحقیق، پژوهش، تولید، خودکفایی و نوآوری به قله‌های رفیع عزت و افتخار و سربلندی نائل شوند.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ ایرانی +فیلم


صنعت دفاعی که امروز به عنوان افتخار ملت ایران قابل معرفی است، حاصل تلاش و مجاهدت چهل ساله متخصصین و دانشمندان جوان این ملت است که بنای آن با تدبیر خودکفایی که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) گذاشته شد و با حمایت‌ها، هدایت‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب در مسیر رشد و اعتلا حرکت کرد و امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که قادر به تامین کلیه نیاز‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیرو‌های مسلح در چارچوب دفاع اطمینان بخش هستیم.

یکی از دستاورد‌های مهم و خیره‌کننده متخصصان صنعت دفاعی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در اوج تحریم‌های سخت دشمن، ساخت مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه دفاعی کشور به نام باور ۳۷۳ است که امروز با حضور رئیس جمهور، وزیر دفاع و جمعی فرماندهان نیرو‌های مسلح رونمایی شد.

سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد

ویژگی‌های منحصربه فرد سامانه باور ۳۷۳

سامانه باور ۳۷۳، یک سلاح پدافند هوایی زمین‌پایه است که در کلاس برد و ارتفاع بلند جای می‌گیرد و طراحی آن با نگاه به سامانه‌های روز دنیا و با تکیه بر دانش و تجربیات متخصصان ایرانی و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌سامانه‌های بومی صیاد ۲ و ۳ انجام شده است.

سامانه سلاح پدافند هوایی باور ۳۷۳، محصول وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است که متخصصان سازمان صنایع هوافضا مسئولیت یکپارچه سازی و سیستمی آن را به عهده داشته و با هدایت عملیاتی نیروی پدافند هوایی ارتش و مشارکت شرکت صاایران و سازمان صنایع دفاع، طراحی و تولید شده است.

این سامانه می‌تواند اهداف هوایی را در صحنه نبرد با اصابت مستقیم موشک یا با اصابت ترکش‌های سرجنگی موشک ساقط نموده و مانع از ورود اهداف هوایی به محدوده عملیاتی خود شود.

از جمله قابلیت‌های این سامانه می‌توان به تحرک بالا، حجم آتش زیاد، توانایی درگیری با اهداف متنوع (هوایی و کروز)، برد و ارتفاع بلند، احتمال برخورد و کشندگی مناسب، عملکرد مناسب در برابر جنگ الکترونیک، تعمیر و نگهداری بومی و ساده، عملیات در شرایط حملات (شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای) و قابلیت مقابله با بمب‌های الکترومغناطیس، عملیات در شرایط مختلف آب و هوایی کشور، توانایی مقابله با اهداف روز دنیا، ارتباط با لایه‌های پدافندی کشور، قابلیت اطمینان و نیز قیمت بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی اشاره کرد.

از بین قابلیت‌های بیان‌شده‌ی فوق‌الذکر، تحرک، حجم آتش و ارتباط با لایه‌های پدافندی کشور برای یک سامانه پدافند هوایی بسیار حیاتی هستند.

طراحی و ساخت سیستم‌های پدافند هوایی جدید با قابلیت‌های عملیاتی بالا و دستیابی به فناوری ساخت تجهیزات مدرن پدافند هوایی برای مقابله با سلاح‌های راهبردی دشمن بخصوص هواپیما‌های جنگنده، بمب‌افکن‌های رادار گریز و موشک‌های کروز از اهداف بنیادین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح می‌باشد.

سامانه سلاح باور ۳۷۳ یک سیستم پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند است که قابلیت مقابله با اهداف هواپیما‌های شکاری و پنهان‌کار، هواپیما‌های راهبردی و بمب‌افکن‌ها، هواپیما‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز، موشک ضدرادار و موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های جنگ الکترونیک خاص و هواپیما‌های شناسایی، انواع هلی‌کوپتر‌ها و موارد مشابه را دارا می‌باشد.

سرعت در عملیات، سهولت در آماده‌سازی و نگهداری، حداقل بودن تجهیزات جانبی، بالا بودن عمر انبارداری و ضریب ایمنی اپراتوری، مطابقت با تکنولوژی روز دنیا و امکان جایگزینی و تأمین لوازم یدکی و ... از ویژگی‌ها و نکات قابل توجه و مهم سامانه سلاح پدافند هوایی باور ۳۷۳ است.

سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد

قابلیت عملیاتی این سامانه با بهره‌گیری از تکنیک‌های مناسب و پروتکل‌های امن بین رادارها، اهداف و موشک‌ها و همچنین بکارگیری یک جستجوگر رادیویی بسیار پیشرفته و به روز، به نحو مطلوبی ارتقاء یافته است.

این سامانه می‌تواند همزمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری نموده و با ۶ هدف به طور همزمان درگیر شود.

در مسیر طراحی و دستیابی به این سامانه سلاح، فناوری‌های بسیاری مانند فناوری موشک عمود پرتاب، فناوری چرخش موشک به سمت هدف جهت پوشش ۳۶۰ درجه جغرافیای تهدید و ... احصاء و به صورت عملیاتی بکار گرفته شده است.

شایان ذکر است این سامانه با وجود توانمندی‌های بیش از سامانه مشابه خارجی، با هزینه‌ی بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی تولید شده است.

انتهای پیام/

سامانه «باور373» چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لفته عبیدی
۱۳:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
درود به دلاوران مملکت انشاالله خشم کشورهای مستکبر را بشکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۰:۵۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
تا زمانی که نیت نیروی های نظامی با ایمان ما یاری دین خدا باشد دست خدا یاری گر شماست و هر قصدی برای طراحی و ساخت سلاح پیشرفته و متناسب شرایط روز دنیا را داشته باشید، خداوند هم شما را کمک می کند. سربازان میهن اسلامی ایران پیروز و سر بلند باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۳:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خسته نباشید دلاوران غیور امیدوارم که بتونید سامانه ای بسازید که از S400بزنه جلو و همین طور بتونیم در سالهای اینده پدافند لیزری بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
امیدوارم درهمه تکنولوژی هاسرآمددنیابشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود بر شیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود بر ارتش ج. ا. ا.
Iran (Islamic Republic of)
عسکری
۲۳:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
به کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی
کلیه عزیزان زیر بیرق ولات هر روز .هرروز قوی تر بکور چشم همه .که دوست ندارن ایران قدرت مند استکبار ستیز را ببینن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
احسنت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۸:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام.ما باید باور داشته باشیم که می توانیم،وقتی ما به توانمندی های داخلی خود باور داشته باشیم و چشم امید از بیگانگان برداریم میتوانیم با توکل بر خدا و توانمندی های داخلی خود چیزی درست کنیم که کشورهای بیگانه جرات چپ نگاه کردن به کشورمان را نداشته باشند،سامانه سلاح باور ۳۷۳ یک سیستم پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند است که قابلیت مقابله با اهداف هواپیما‌های شکاری و پنهان‌کار، هواپیما‌های راهبردی و بمب‌افکن‌ها، هواپیما‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز، موشک ضدرادار و موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های جنگ الکترونیک خاص و هواپیما‌های شناسایی، انواع هلی‌کوپتر‌ها و موارد مشابه را دارا می‌باشد ومی‌تواند همزمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری نموده و با ۶ هدف به طور همزمان درگیر شود،در مسیر طراحی این سامانه دفاعی پدافندی، فناوری‌های بسیاری مانند فناوری موشک عمود پرتاب، فناوری چرخش موشک به سمت هدف جهت پوشش ۳۶۰ درجه جغرافیای تهدید و ... استفاده شده است،شاید بتوان گفت این سامانه چیزی مابین اس300 و اس400 هست.محسن نصیروند.با احترام*
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشیدبه برادران سپاه دمتون گرم خداقوتتون بده انشالله به کوری چشمه دوشمنان کشورمان ماپیروزیم آمریکاکه هیچی پدرشم حریفه مانیست
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۷:۴۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام مقایسه ای از این موشک با موشکهای روسی بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام بر دیران سلام بر رهبر معظم سلام امام خنینی سلام بر ایران زنده باد رهبر زنده باد ایران درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
درود بر ایران . سپاه .ارتش . بسیج
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۲:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام.ما باید باور داشته باشیم که می توانیم میتونیم با توکل بر خدا و توانمندی های داخلیمون چیزی درست کنیم که کشورای بیگانه از ترسش جرات چپ نگاه کردن به کمشورمون رو نداشته باشن کاش خودرو سازهای داخلیمون از مهندسای قسمت دفاعی یاد بگیرن و درجا نزنند،البته اگر خودروسازی را تحویل صنایع دفاعی دهند قطعا هم پیشرفت صورت می گیره و هم قیمت ها حداقل به یک پنجم کاهش پیدا می کند باتشکر***.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خدارو صدهزار مرتبه شکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۷:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت بر تمامی نیروهای مسلح عزیز کشورمان که عزت ایران و ایرانی را مرهون روحیه ایمان و سلحشوری این عزیزان هستیم ، جزاکم الله خیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۳:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
با سلام باور واقعا اسم با مسمایی باید درکنار تمام تولیدات ایرانی یک خود باوری هم باشد ما میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط میتونم بگم ایول درود ماشاءالله احسنت بارک الله به این همه تلاش و توان و کاردانی و شجاعت و غیور مردان عرصه ی جهاد و خودکفایی تجهیزات دفاعی و نظامی به نظر من این تلاشها در دنیا بی نظیر است کشوری با این همه مشکلات و دشمنی ها بتونه اینجوری سر پای خودش بایسته و با توکل بر خدای خودش و با نیروهای دلسوز وطن عزیزمان به انواع سامانه ها دست پیدا کنه من به عنوان یه ایرانی کشورم رو دوست دارم و در عمق جانم به کشورم عشق میورزم تا کور شود هر آنکس که نتوان دید ان شاءالله
France
بهرام
۰۲:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
به حق قسم که
ایران پدر علم دنیاست
درود بر شرفتان دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت چشم دشمن کورماشاله به اقتدارجوانانهای کشورم انشااله درهمه صحنه هاپیروزیم مرگ برآمریکاواسرائیل غاصب چشم ترامپ ونتاهوکورکورافتخارمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خسته نباشید دمتون گرم چشم دشمنارو درآوردین
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
منتظرلحظه ای هستیم که ازطریق همین باشگاه خبرنگان خبرالحاق زیردریاییهای پیشرفته ومرگباراقیانوس پیمای ایران باپیشرانه اتمی به سپاه وارتش اعلام وبدون امکان شناسایی ورهگیری به سمت سواحل آمریکاوانگلیس اقدام به کف نشینی چندهفته ای دراعماق آبهای ساحلی دشمنان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
درود بر نیروهاح مسلح ج.ا.ایران
Netherlands
مهدی
۰۰:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دم بروبچه های سپاه ناجا ارتش دکل همه مردای ایران زمین گرم
Iran (Islamic Republic of)
برزو
۰۰:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
با جهادی بودن و انقلابی بودن چه کارهای می شود کرد پس یاد بگیرید درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
نوم خدا ایول دارید بسازید به کوری چشم دشمنامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خداروشکر جون خداروشکر ای جونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
افرین مردم ایران را شاد کردید و دولت امریکا را نا امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
باید اس 400 بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دیدن اینا واقعا کیف داره . ولی گرونی داره بیداد میکنه . بیایید به فکر مردم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش یه کارشناس تجهیزات نظامی وموشک یک مقایسه ای بین این موشک با اس300واس400روسیه انجام میداد تا ما قابلیتهای این دستاورد را بهتر متوجه میشدیم.
اما چون من خودم از بچه های جنگ هستم این را درک میکنم که بالاخره حرکت باید از یکجا شروع میشد که شد.حالا اگر ایرادی هم در این اسلحه باشه به همت جوانان وطن رفع خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الحمدالله ‌‌مولامون علی یارتون حق نگهدارتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
به امید داشتن برترین و قدرتمندترین و هوشمندترین و تیز بینترین پدافند جهان در ایران و بنام جمهوری اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
همین سیستم برای ترکوندن هواپیماهای اسرائیلی کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدا قوت. اگه بشه ارتقا داد سامانه رو و شلیک ها نیز بصورت سرد باشد به نظرم بهتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درود خدابرایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
لطفا حتما سامانه بومیکنترل قیمت مسکن را هم راه اندازی بفرمایید! با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۷:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
داداشای گلم باور ۳۷۳ واس ماس یعنی کلش واس ماس .به کوری چشم دشمنان ایران اسلامی.
Belgium
Ahmad
۱۷:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ان شاا... بزودی از موشک ضد ماهواره و بالستیک رو نمایی شود
Germany
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
از اسمش معلومه باور 373 چیزی بین s300 و s400 روسی بسیار پیشرفته و مدرن حتی در سامانه های جنگ الکترونیکی .افرین ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
کرلر
۱۶:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درودبردستان توانای جوانان پارس وبه کوری چشم دشمنان داخلی واستکبار تروریست جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خداقوت ، کار بزرگی انجام دادید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سربازان وطنم
Iran (Islamic Republic of)
قلمراد
۱۵:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پراید شده ۵۰۰ میلیون ریال
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۳:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اون روبروازدولت محترم که نتیجه انتخاب خودمردم مطالبه کن بزرگوار.کشورکه نمیتونه لنگ بمونه واسه دولت.سپاه وارتش وکسانی وواقعاسربازگمنام واقعی امام زمان عج هستنددارن پله های ترقی رویکی یکی طی ودنیابه ستوه اومده ازاین اقتدارصنعت نظامی وپیشرفت آن چه ربطی به پرایدداره؟!
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۵:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
قویترین سامانه دفاع موشکی حال حاظر در دنیا می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدا رو شکر که اختیار صنایع نظامی در دستان ولی ام مسلمین حضرت آقا قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حتما برای مقابله با موشکهای هسته ای و شیمیایی و میکروبی هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
واقعا" برای کشور ما باعث تاسف هست که با این پیشرفتها در ضمینه الکترونیک ما هنوز فاقد یک ابر شرکتی مثل اپل و هواوی هستیم و هنوز موبیل را وارد می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اونا شرکتهای خصوصی اند نه دولتی و نظامی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
زمانی شرکت پارس یک شرکت پیشرو بود انا با خصوصی‌سازی نابودش کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پدافند هم پدافند خودمان،پدافند خودکفا ،پدافند مستقل ،پدافند خود باور ،پدافند تیز بین ،پدافند شجاع ،پدافند قهرمان و بی نظیر در کل کره زمین.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
با وجود نقطه زنی دقیق موشکهای کشور بزرگ و عزیزمان، برد پدافند را به هزاران کیلومتر هم برسانید،بسیار بسیار کار بزرگ و سختی است ولی یقینا، به هوش و توان ایرانیان همه سدهای ناتوانی شکسته خواهد شد و مرزهای دانش، گسترده تر خواهد گردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بسیار امید بخش و غرور آفرین است. با وجود همه تحریم های ظالمانه آمریکا ونوکران اروپایی وحاکمان بی عقل کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و. .. یک تودهنی بزرگ به دشمنان است. خدا شکر ودست همه غیور مردان ارتشی وسپاهی را می بوسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یه مقایسه بذارید از این سامانه و سایر سامانه های ایرانی با سامانه های s300 تا 500 روسی.
بدونیم چند چندیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پدافند ما از بهترینهای جهان است بدون شک و تردید.
Iran (Islamic Republic of)
یک هم وطن ایرانی
۱۳:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اصلا مشابه اس ۳۰۰ نیست و کپی از پدافند دیگری نیست، سامانه های پدافندی روسی مث اس ۳۰۰ و ... کلد لانچ هستند و شما اگه پرتاب اینو دیده باشید متوجه میشید که این سامانه هات لانچ است و اصلا کپی شده نیست، پس الکی ارزش کار کارکنان خدوم وزارت دفاع رو پایین نیارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ماشاءالله به غیرت شما دلیرمردان که به ندای رهبر لبیک گفتید
-
ali
۱۲:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اسمشو واقعا درست گذاشتن
وقتی ما به توانمندی های داخلیمون باور داشته باشیم و چشم امید از بیگانگان برداریم میتونیم با توکل بر خدا و توانمندی های داخلیمون همچین چیزی درست کنیم که کشورای بیگانه از ترسش جرات چپ نگاه کردن به کمشورمون رو نداشته باشن کاش خودرو سازهای داخلیمون از مهندسای قسمت رزمی یااااااااد بگیرن که ملتو به این دردسر انداختن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی میر
۱۱:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درود بر ایران اسلامی و مردم پشت کار دار ایرانی در سپاه و ارتش که با همکاری هم سامانه رو ساختن و من با توجه به دانش نظامی که دارم و مطلاعات زیادی که در این زمینه دارم . این سامانه بعد از اس 400 روسی با اختلاف ناچیز قوی ترین سامانه دنیا است و پاتریوت و تاد آمریکایی و سامانه جدید ساخت اسرائیل که بدون شک در اعلام مشخصاتی که براش کردن همش دروغ گفتن و همه کارشناسان اینو میدونستن که خواست عرض اندامی خیالی مثل همون گنبد آهنین دروغین که با ساده ترین موشک های دنیا شکست میخورد . این سامانه جدیدشون هم هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موشک ها نداره و این شاهاکار \امپراطوری اسلامی ایران بزرگ / واقعا پر ابهت است به لطف خدا نمیزاره هیچ پرنده ای و موشکی از خاک ایران عبور بکنه و ای کاش شرکت های دیگه ما در تمام زمینه ها به این اندازه تلاش کنن که مانند نیروهای نظامی ما چیزهایی بسازن که کل دنیا خواهن خرید اون باشند و من مطمعنم بعد از 15 ماه دیگر که تحریم های تسلیحاتی ایران در سال 2020 تمام بشه ایران به یک صادر کننده بزرگ در تسلیحات نظامی در جهان تبدیل خواهد شد . چون قیمت کالاهای ما بسیار ارزانتر از رقبا و بسیار بهتر عمل میکنن .
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۱:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
به لطف الهی ؛ ما می توانیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ما توانستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دم بچه های ارتش و صنایع دفاع گرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۱:۱۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام
آقای روحانی یه کم از اینا یاد بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
واقعا افرین به نیروی نظامی و جوان های کشور خودمون که نشون دادن ایران تا چه اندازه قدرتمند است و همین طور مثل بقیه کشورهای صاحب تولید انواع پدافند ها میتونه هر روز سامانه های خودش رو بروز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدا دلیر مردان مرزبان هوایی و زمینی و دریایی ایران را حفظ کند و همیشه در سایه امام زمان علیه السلام به ایران و اسلام واین مردم مظلوم ایران خدمت کنند
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۰:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حتما آقای روحانی میخوان بگن حمایت های ایشون بوده که سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خداوقوت پرسنل ارتش بازم مثل همیشه بی سروصداکاراتون انجام میدیددرآینده نزدیک انشاالله شاهدساقط شدن پهپادهاوهواپیماجاسوسی آمریکاباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
کپی ازاس۳۰۰..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اس 300 پرتابگر سرد است ولی باور از پرتابگر گرم استفاده شده درضم سیلو موشکی اش شبیهه پاتریوت امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ببخشید اگر هم کپی باشه، کپی کارت ملی که نیست تو پنج ثانیه آماده بشه، خیلی ناراحتی یه کپی هم شما برا ما بگیر!!!
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۵:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اس ۳۰۰ را میزاره جیبش،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
تلاش
۱۸:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الان اس 300 در اختیار ما است لذا تکنولوژی اون برای ما قابل وصوله ولی چرا اس 300 بسازیم خوب اس 500 واس 1000 بسازیم ماکه یادگرفتیم پس آنچه نیازمون هست بسازیم.متناسب با تهدید ها ی مقابلمان که حتما تهدیدهای فراتر از جو ومافوق صوت مطرح هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
در طول تاریخ اروپا از ایران عقب بود و آمربکایی وجود نداشت. سلسله های خائن قاجار و .... این پیشرفت را به پسرفت تبدیل کردند. حالا جوانان غیور و بلند همت ارتش و سپاه و وزارت دفاع دارند در بعد نظامی جبران می کنند. شما چرا ناراحتی هموطن ظاهری؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
توبلدی بسازاگه مال آمریکای حقیربودتوغربزده الان طوری بوق وکرنامیکردی میگفتی فلان وفلان بروباباااوطن فروش ناراحتی بمیر.آمریکا وغربزده هاازماعصبانی هستندپس ازاین عصبانیت بمیرید.سپاه وارتش مقتدرایستادن زیریک پرچم واحدورهبری مقتدروفرزانه امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
یکم سواد بالا ببر بعدا نظر بده
آخرین اخبار