با طعم ولایت؛

پاداش ولایت‌مداران و مجازات منکران ولایت چه خواهد بود؟ + فیلم

رسول اکرم (ص) در خطبه غدیر پاداش ولایتمداران و مجازات منکران ولایت علی (ع) را بیان کرده اند.

پاداش ولایتمداران و مجازات منکران ولایت چه خواهد بود؟ + فیلمحجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی درباره پاداش ولایت مداری از نگاه خاتم الانبیا (ص)، به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در همه کار‌ها دنبال نتیجه هستیم و می‌خواهیم ثمره کارمان را ببینیم. البته این خواسته درستی است. انسان می‌گوید من فلان کار را انجام دهم، چه مزد و نتیجه‌ای دارد؟ پر ثمرترین کار، ولایت امیر المومنین (ع) است. خداوند متعال در قرآن کریم به زیبایی می‌فرماید که انسان عجول آفریده شده است. انسان می‌خواهد نتیجه هر کاری را به سرعت بگیرد، اما من صبر می‌کنم و آن زمانی که نیاز دارد به او می‌دهم.

وی افزود: گرچه ثمره ولایت به ما می‌رسد، اما خدا ثمره پیوند با ولایت را در آن دنیای ما قرار داده است. خدا می‌گوید اگر این پیوند را برقرار کنید، شما را بهشتی می‌کنم. زمانی که وارد بهشت می‌شوید، ملائک بر شما سلام می‌کنند و نعمت بهشتی شاملتان می‌شود. خداوند متعال می‌گوید این ولایتی که قبول کردید را نگه دارید که به امنیت برسید. با ولایتمداری هم دنیا دارید و هم عقبی. خدا می‌فرماید باید این پیوند دائمی و محکم باشد؛ اگر اینگونه باشد، ثمره هم دارد. ثمره چه زمانی به انسان می‌رسد؟ این ثمره هم در دنیا، هم در قیامت است، اما ثمره واقعی ولایت در قیامت است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حالا اگر ولایت نداشته باشیم، چه می‌شود؟ خدا می‌گوید اگر ولایت نداشته باشید، وارد جهنم می‌شوید؛ عذاب الهی شامل حالتان می‌شود و بدبخت و بیچاره در جهنم گرفتار می‌شوید. آنچه که دنیا و عقبی را از بین می‌برد، دوری از ولایت است. پیوند با ولایت بر قرار نکنیم، در زندگی به نتیجه نمی‌رسیم. پیامبر اکرم (ص) می‌گویند می‌دانم دنبال نتیجه‌اید؛ پس بیایید دست بیعت با علی (ع) بدهید، اما این پیوندتان تا پایان بماند. الَّذِینَ آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إِیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ این ایمان و قبول ولایتتان دائمی باشد.

شما می توانید فیلم کامل این صحبت ها را در ادامه ببینید:

انتهای پیام/

ولایت امیر المومنین (ع) را نپذیریم، چه می شود؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار