افتتاح ۷۷ طرح در بخش کشاورزی فارس به مناسبت هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح ۷۷ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۷۷ طرح در بخش کشاورزی فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به افتتاح ۷۷ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان، اظهار کرد: این طرح‌ها که همزمان با آغاز سومین سال از فعالیت دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد منتج به اشتغال زایی ۵۷۵ نفر به صورت مستقیم و بهره‌مندی ۹ هزار و ۶۴ خانوار خواهد شد.

به گفته او، این طرح‌ها با حضور معاونان و مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

قاسمی تصریح کرد: طرح‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شامل ۲۰ طرح در زمینه تولیدات گیاهی، ۲۰ طرح در زمینه تولیدات دامی، ۱۴ طرح در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و ۳ پروژه کلی دیگر در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی است.

او افزود: در سایر زمینه‌ها از جمله شیلات، ترویج، منابع طبیعی و آبخیزداری، تعاون روستایی و امور عشایر نیز در مجموع ۲۰ طرح گشایش خواهد یافت.

قاسمی بیان کرد: در این هفته به حول و قوه الهی در سطح استان فارس بهره برداری هم زمان ۴۸۱ سامانه‌های نوین آبیاری را خواهیم داشت که ۴۳۸۱ هکتار را تحت پوشش قرار خواهند داد و نیز تعداد ۴ مورد کلنگ زنی ساخت گلخانه سبزی و صیفی و تولید گل را در سطح ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از ۱۳ واحد گلخانه با سطح ۵۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این هفته آغاز خواهد شد، افزود: کلنگ احداث سه واحد فرآوری انجیر، بسته بندی خرما و پرورش ماهی قزل آلا نیز به زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به طرح‌های دستگاه‌های وابسته به این سازمان اظهار کرد: با افتتاح ۶ طرح در بخش عشایر استان فارس ۷۳۶ خانوار منتفع می‌شوند، در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز با افتتاح ۱۰ طرح آبخیزداری بیش ۳ هزار و ۱۷۸ خانوار و با افتتاح ۲ طرح توسط سازمان تعاون روستایی استان فارس بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/چ

افتتاح طرح های کشاورزی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار