گیلان رتبه نهم صنعت کشور را دارا است

علیرغم محوریت و ثقل کشاورزی در گیلان صنعت رتبه نهم کشوری از لحاظ تعداد واحد‌ها صنعتی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان  به عدم سابقه زیاد گیلان در زمینه صنعت و نوپا بودن آن اشاره داشت و گفت: هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند و این موضوع بیانگر استقبال از سرمایه گذاران صنعتی و وجود زیرساخت‌های مناسب برای صنعت است.

او تصریح کرد: به طور کلی حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته است زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در گیلان را فراهم نماید و به لحاظ حجم ارزش افزوده تولید و تجارت و در پی آن افزایش اشتغال، نیازمند توجه ویژه مسئولین ملی و استانی هستیم.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان در برخی صنایع نظیر سلولزی و فولاد دارای مزیت‌های ویژه است گفت: هم اکنون با ایجاد کارخانجات بزرگ در صنعت سلولزی، صنایع چوب و اوراق فشرده با حجم تولید ۳ میلیون متر مکعب در سال، گیلان به قطب صنعت سلولوزی تبدیل شده است و در بخش فولاد هم رتبه دوم کشور را داریم.

این مسئول در گیلان ادامه داد: در صورت رفع مشکلات تامین مواد اولیه صنایع چوب و سلولزی این ظرفیت تولید به ۵ میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید و باعث رونق تولید و اشتغال در گیلان خواهد شد.

انتهای پیام/آ

گیلان به قطب صنعت سلولوزی تبدیل شده است

برچسب ها: صنعت ، سازمان صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.