تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی یک ماه اخیر ۹ پلاک به مساحت ۱۲ هزار و ۱۵۴ هکتار تعیین تکلیف شد.

تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاهرضا پرنوره مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت وگوبا خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: مساحت اراضی ملی تثبیت شده ۶۶۲۳ هکتار بوده و مساحت اراضی غیر ملی ۵۵۳۱ هکتار تثبیت گردید.

پرنوره  افزود:در راستای تعیین تکلیف اراضی در یک ماه اخیر ۲ جلسه برگزار شده و ۳۱ مصوبه داشته است۴۷۶۷ مورد تغییرکاربری غیر مجاز شناسایی و برای ۶۰ مورد اقدام قانونی طی یک ماه گذشته صورت گرفته است.

او  از اصلاح ۶۶ فقره اسناد اصلاح شده زارعین در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: اعزام اکیپ گشت امور اراضی به تعداد ۴۶۱ مورد در روز که طی ماه مردادماه سالجاری صورت گرفت.

پرنوره در حوزه حفظ کاربری نیز طی گزارشی از اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی طی یک ماه گذشته گفت؛ ۱۵۰ مورد از اسناد تجمیع گردید که مساحت آنها به ۴۵۰۰ هکتار می رسد.

پرنوره در ادامه به اقدامات مردادماه در حوزه کاداستر اراضی اشاره کرد وافزود: اقداماتی از جمله ارزیابی کیفی شرکت های مشاور طرح اصلاح هندسی محدوده پلاکها و رفع تداخلات شهرستان سنقروکلیایی، بررسی فرم های شناسنامه ای قطعات کشاورزی ۶۰ پلاک طرح ۵۰ هکتاری اصلاح هندسی محدوده پلاک، رفع تداخل و کاداستر اراضی شهرستانهای کرمانشاه و اسلام آبادغرب، بررسی فایل نقشه های محدوده اصلاح هندسی پلاک و مشخص نمودن ایرادات جهت اعلام به شرکت های مشاور و ... از جمله امور انجام شده در حوزه کاداستر می باشد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از بررسی مستمر بر فایل نقشه های کاداستر قطعات اراضی کشاورزی ثبت شده در سامانه و اعلام نواقص آن به شهرکتهای مشاور خبر داد که طی یک ماه گذشته انجام گرفته است.

پرنوره در حوزه اداره حقوقی از حضور در جلسات دادرسی پرونده های غیرمجاز، اخذ آمار ماهانه تغییرکاربریهای غیرمجاز شهرستانها، حضور در جلسه کمسیون رفع تداخلات امور اراضی و حضور و نظارت بر تخریب های انجام شده در فاجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری نام برد.

او در خصوص ماده 33 از نظارت بر واگذاری ملی و دولتی در سطوح تکلیفی به تعداد ۷۳ مورد و خلیع ید یک مورد با مساحت یک و نیم هکتار خبر داد که در یک ماه گذشته صورت گرفته است.

انتهای  پیام/ز


تعیین تکلیف اراضی ملی و غیر ملی  استان کرمانشاه 

برچسب ها: کشاورزان ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار