امام جمعه یزد:

دشمنان كانون خانواده ها را نشانه گرفته اند

امام جمعه یزد گفت: دشمن با تمام توان به دنبال ایجاد تزلزل در کانون خانواده های ایرانی است و در پی تحقق این هدف خود، با سرگرم کردن اعضاء خانواده به مسائل کم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت الله محمدرضا ناصری‌، در خطبه‌های امروز  نماز جمعه یزد با اشاره به ایام نزول سوره هل‌اتی گفت: وجود این آیات در قرآن کریم نشان دهنده اهمیت بنیان خانواده است و دشمن هم این اهمیت را متوجه شده و تلاش بسیار زیادی می‌کند که بنیان خانواده را در کشور‌های اسلامی به ویژه ایران با تزلزل روبرو کرده و ارتباط‌های فامیلی و خانوادگی را کاهش دهد.

 آیت الله ناصری‌ افزود: برنامه دشمن به صورت جدی بر این است که ارتباط بین والدین و فرزندان را به وسیله سرگرم کردن آن‌ها با سایر مسائل کم کرده و کم کم از بین ببرند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: هر نوع حرکت فرهنگی که دشمن بتواند انجام دهد تا ما را از خدا و دین جدا کند و به سمت مسائل باطل و نادرس بکشاند، کوتاهی نمی‌کند و متاسفانه در ایران ما هم بعضی افراد دشمن را در این عرصه همراهی می‌کنند.

او با بیان اینکه این موضوع سبب می‌شود که فرزندان در خانواده با تربیت درستی روبرو نباشند تصریح کرد: با توجه به اینکه حذف ارتباطات بین اعضای خانواده یک خلاء در وجود انسان ایجاد می‌کند، دشمن برای پر کردن آن محبت‌های کاذب از جمله ارتباط با حیوانات به ویژه سگ‌ها را ترویج می‌کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: این مسائل سبب می‌شود که متاسفانه در جامعه شاهد افزایش طلاق باشیم و حتی دیده می‌شود که زن و شوهر‌هایی پس از ۳۰ سال زندگی مشترک به صورت توافقی طلاق بگیرند.

او بر ضرورت توجه به رفع مشکلات دیگر افراد در جامعه تاکید کرد و افزود: همه ما باید به دیگران کمک کنیم، اما موضوع مهم این است که نیت ما در کمک به دیگران، رضای خدای متعال باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر ما مراعات ارزش‌های خانوادگی را داشته باشیم قطعا هیچ زمانی کانون خانواده‌ها با مشکل مواجه نمی‌شود، ما باید با همه اعضای خانه و خانواده محبت داشته باشیم.

او به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد گفت: الان ما در جنگ اقتصادی هستیم و بر همه مسئولان و دست اندرکاران یک وظیفه بسیار مهم است که مشکلات پیش روی صنایع به ویژه صنایع کوچک را رفع کنند.

انتهای پیام/ غ

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار