افتتاح کهورت ایمنی و ترافیک پرشین و ساختمان معاونت غذا و دارو در تبریز

کهورت ایمنی و ترافیک پرشین برای اولین بار در خاورمیانه شرقی و ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز افتتاح شد.

افتتاح کهورت ایمنی و ترافیک پرشین و ساختمان معاونت غذا و دارو در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ساختمان جدید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مساحت ۵ هزار متربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد که برای تجهیز آن نیز ۲۵ میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.

او افزود: نزدیک بودن به ستاد و هم افزایی برای استفاده از امکانات از ویژگی‌های مهم این ساختمان جدید است که در فضایی ۲ هکتاری از فضای ۶۰ هکتاری سایت جنوبی دانشگاه علوم پزشکی تبریز احداث شده است.

او ادامه داد: کهورت ایمنی و ترافیک پرشین با هدف سنجش میزان عوامل موثر در حوادث ترافیکی افتتاح شد که برای این کار پژوهشی ۱ میلیارد تومان هزینه شده و در ادامه نیز اعتبار تزریق می‌شود.

همایون صادقی بیان کرد: این کهورت در تبریز، خامنه، سهند و جلفا و مسیر‌های بین آن‌ها اجرا می‌شود که اجرای آن ۵ ماه به صورت آزمایشی بوده و از سال ۹۹ به طور رسمی سنجش‌ها برای دوره ۳۰ ساله انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه این کهورت دو بخش دارد یکی قبل از سانحه و دیگری بعد از سانحه گفت: در قبل از سانحه تمامی عوامل موثر بر بروز سانحه ترافیکی و مصدومیت اندازه گیری شده و به تفکیک انسان و وسایل نقلیه و با سایر جزئیات گزارش می‌شود.

همایون صادقی افزود: بعد از سانحه نیز مربوط به پیگیری پیامد‌های ناشی از مصدومیت ترافیکی در خانواده و خود فرد است و هدفش این است که چه اتفاقی بعد از سانحه ترافیکی و فوت برای آن فرد و خانواده اش در طی سال‌های بعدی می‌افتد و از دیدگاه سلامت نیز چه عواملی می‌توانند پیشگویی کننده رویداد‌ها باشند مثلا رویداد اختلال استرس بعد از سانحه، افسردگی، تکرار حادثه.

انتهای پیام/

 

افتتاح واحد کوهورت سلامتی و ایمنی ترافیک در تبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار