تئاتر خیابانی مریوان به نمایش درآمد

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از صبح امروز در پارک ملت این شهر آغاز به کار کرد.

تئاتر خیابانی مریوان به نمایش درآمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دبیر جشنواره چهاردهم گفت: در این جشنواره ۳۸ نمایش در ۶ بخش آیینی سنتی، بین الملل (داخلی و خارجی)، مسابقه ایران، برگزیده جشنواره، دگرگونه‌ها و کودک و نوجوان به مدت ۴ روز در ۸ نقطه شهرستان مریوان و دو نقطه از شهر‌های سروآباد و سنندج اجرا خواهد شد.

فاتح باد پروا افزود: امسال برای اولین بار بخش بین الملل این جشنواره به صورت مسابقه‌ای برگزار می‌شود و ۱۱ گروه خارجی از کشور‌های ارمنستان، برزیل، ایتالیا، هلند، مکزیک، روسیه، گرجستان، لبنان، اکراین، مشترک عمان و ایران و مشترک ایران و اقلیم کردستان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: بزرگترین سالن آمفی تئاتر روباز منطقه غرب کشور نیز که ظرفیت ۷۰۰ تماشاگر را دارد همزمان با آغاز جشنواره امروز در پارک ملت مریوان به بهره برداری رسید.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: در روز اول این جشنواره، ۱۵ نمایش در بخش‌های مختلف در نقاط مختلف شهر‌های مریوان، سروآباد و سنندج اجرا می‌شود.

باد پروا افزود: در مدت برگزاری این جشنواره، دوکارگاه آموزشی توسط مدرسانی از کشور‌های هلند و مکزیک در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

آغاز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.