استاندار یزد قدم در مسیر طولانی‌ترین رگ حیاتی جهان گذاشت

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات زارچ گفت: استاندار یزد به همراه استاندار خراسان جنوبی از قنات زارچ و آسیاب آبی وزیر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابراهیم کاظم نژند، مدیر پایگاه میراث جهانی قنات زارچ گفت: برای اولین بار محمد علی طالبی، استاندار یزد از مسیر قنات زارچ، طولانی‌ترین رگ حیاتی جهان بازدید کرد که در این بازدید معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی و فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز او را همراهی کردند.

کاظم نژند افزود: اگر مشکل اعتبار حل شود، در نظر داریم به زودی آسیاب آبی قنات زارچ را که در نوع خود منحصر به فرد است و مقصد گردشگران زیادی خواهد بود را در این محل افتتاح کنیم.

او با بیان اینکه قنات زارچ، با ۱۰۰ کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین قنات در جهان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: مبدأ این قنات در حوالی روستای فهرج است که پس از طی روستا‌های خویدک، دهنو و اکرمیه وارد شهر یزد شده از محلات مختلف شهر از جمله میدان امیرچقماق عبور کرده و پس از گذر از مسجد جامع، از شهر یزد خارج و به طرف زارچ حرکت می‌کند.

این قنات سه شاخه جدا از هم به نام‌های شیرین، شور، ابراهیم خویدکی دارد و تعداد میله چاه‌هایی که در طول این سه شاخه حفر شده بیش از یک هزار حلقه تخمین زده می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ غ

بازدید استاندار یزد از قنات زارچ و آسیاب آبی وزیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار