پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی در بابل خبر داد.

پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی در بابل خبر داد و گفت: این افراد پیشرفت‌هایی مانند واکسیناسیون، جراحی هاى معجزه گر و غربالگری‌ها را که جان میلیون‌ها نفر را در دنیا نجات داده اند زیر سوال می‌برند و خودشان با دارو‌هایی مجهول و مجعول تحت نام ائمه اطهار (ع) می‌خواهند بیماری هاى مهم و سرطان‌ها را درمان کنند.

او افزود: بنا بر راى بسیارى از ایات عظام، عنوانی بنام طب اسلامى نداریم و دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال پایش و ردیابی این سود جویان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:  از مردم انتظار داریم که اطلاعات موجود از این قبیل موارد را به معاونت درمان یا اداره بازرسی و دریافت شکایت دانشگاه علوم پزشکی بابل برسانند تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

جلالی افزود: ما در کشور ۸ دانشکده طب سنتی داریم که خوشبختانه یکی از این دانشکده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی بابل است که به تربیت  متخصص طب سنتی می‌پردازد.

او گفت: درمانگاه‌های فعال طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل کاملا علمی با حضور متخصصین مشغول ارائه خدمات به مراجعان هستند.

جلالی گفت: طرح تحول سلامت یکی از برنامه‌های بسیار ارزشمند ملی و وزارتی است که فواید خدمت رسانی بسیار ارزشمندی داشته و هدف اصلی آن کم کردن هزینه از جیب مردم بوده است.

او با اشاره به رشد ۱۲ برابری تعداد پزشکان بعد از انقلاب افزود: در قبل از انقلاب تعداد ۱۴ هزار نفر پزشک ایرانی و خارجی داشتیم، ولی بعد از انقلاب این آمار به ۱۸۰ هزار نفر رسید که تماما پزشکان ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تعداد داروسازان کل کشور در قبل از انقلاب ۳۱۰۰ بود که با رشد ۸ برابری در حال حاضر  ۲۵ هزار داروساز در کل کشور داریم، گفت: در قبل از انقلاب فقط حدود ۲۵ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شد در صورتیکه در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از دارو‌ها تولید داخل است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تخت‌های بیمارستانی  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۵ هزار تخت بود که با افزایش ۹ برابری تقریبا ۱۳۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب در کل استان مازندران ۳۵ خانه بهداشت داشتیم، گفت: امروزه حدود ۱۵۰۰ خانه بهداشت در مازندران است که نزدیک به ۳۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت فقط در شهرستان بابل مشغول ارائه خدمات هستند.

جلالی افزود: در بابل تعداد ۱۳۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص مشغول خدمت هستند و ۳۰۰ دندانپزشک عمومی و متخصص و حدود  ۲۰۰ داروساز داریم.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور است، گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۶۲  با حدود ۵۰ دانشجوی پزشکی دانشگاه آغاز به فعالیت کرد و تاکنون حدود ۱۳ هزار و ۱۴۶ دانشجو از این دانشگاه در رشته‌های مختلف علوم پزشکی فارغ التحصیل شدند.

انتهای پیام/ م

سودجویان طب سنتی زیر ذره بین دانشگاه علوم پزشکی بابل

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار