تعطیلی مرکز تولید دستمال کاغذی غیربهداشتی در شیراز

مدیرکل استاندارد استان فارس از پلمب مرکز تولید دستمال کاغذی غیراستاندارد در شیرازخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد استان فارس اظهار کرد: صبح امروز بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد فارس با همکاری نیروی انتظامی، یک باغ را در منطقه بیدزرد شهرستان شیراز که از آن به عنوان کارگاه تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شد، پلمب کرد.

او ادامه داد: افرادی در این کارگاه به شکلی بسیار حرفه‌ای اقدام به تولید محصول دستمال کاغذی و حوله کاغذی کرده و با درج علامت و کد ده رقمی جعل شده استاندارد، این محصول را با قیمتی کمتر از قیمت واقعی محصول به بازار عرضه می‌کردند.

رهنما با بیان این که در زمان پلمب محل تنها یک نفر در باغ حضور داشته که خود را باغبان معرفی کرده است، ادامه داد: نیروی انتظامی افراد متخلف مرتبط با این کارگاه غیرقانونی را تحت پیگرد قرار داده اند.

او تصریح کرد: در این کارگاه غیرقانونی ۵ نوع دستمال و حوله کاغذی با مارک‌های نرگس، سونیا، فرمین، رکو و پاک فرم تولید و به بازار عرضه می‌شده که همه این کالا‌ها غیراستاندارد و غیربهداشتی است.

رهنما با بیان این که تولید کننده غیرقانونی، علامت استاندارد و کد ده رقمی را جعل و روی بسته‌ها درج کرده است، گفت: یکی از کد‌های جعل شده، مربوط به یک کالای استاندارد است که در استان گلستان تولید و عرضه می‌شود و این متخلفان با جعل آن اقدام به تولید یک کالای غیراستاندارد کرده اند.

او تخلفات انجام شده در این کارگاه را متعدد اعلام و با بیان این که پرونده برای رسیدگی قانونی در اختیار مراجع قرار گرفته است، افزود: به شهروندان توصیه می کنیم که هنگام خرید کالا ضمن دقت به علامت استاندارد، در صورت داشتن تردید کد ده رقمی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و پاسخ را دریافت کنند.

رهنما با توصیه به مردم در خصوص خرید از مراکز قانونی تهیه و توزیع محصولات غذایی و بهداشتی، اضافه کرد: این که یک محصول با قیمت کمتر از سایر محصولات مشابه توزیع می‌شود، جای تردید دارد و باید خریدار نسبت به آن هوشیار باشد.

مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد که مردم از خرید کالا‌های غذایی و بهداشتی که مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارد، خارج از مراکز عرضه قانونی و شناسنامه دار، خودداری کنند.

انتهای پیام/چ

پلمب کارگاه غیرقانونی تولید دستمال در فارس

برچسب ها: اخبار سلامت ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار