رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی «فاطر ۱» و «ثاقب ۱»+ فیلم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری درباره توانایی‌ پدافند هوایی ارتش این کشور توضیحاتی داد و از دو سامانه رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، سرتیپ یحیی سریع روز شنبه در کنفرانسی خبری گفت: اکنون از دو سامانه پدافند هوایی و نتایج تلاش‌های یگان پدافند هوایی یمن در زمینه مقابله با متجاوزان پرده برمی‌داریم. یگان پدافند هوایی یمن موفق به ارتقای دو سامانه پدافند هوایی شد که در میدان عمل نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی افزود این یگان از طریق سامانه پدافندی فاطر ۱ موفق به سرنگونی پهپاد «ام کیو ۹» آمریکا بر فراز الحدیده شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: سامانه پدافند هوایی ثاقب ۱ دومین سامانه پدافند هوایی است که از آن پرده برمی داریم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اکتبر ۲۰۱۷ در میدان نبرد از این سامانه استفاده کردند و این سامانه در شش سپتامبر موفق شد با بالگرد آپاچی در شهر الحدیده مقابله کند.

وی در ادامه تصریح کرد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در ۴۵ عملیات مختلف هدف قرار گرفتند، برخی از آن‌ها ساقط شده و برخی آسیب دیده‌اند. نیرو‌های دفاع هوایی در ۴۹ عملیات بالگرد‌های آپاچی را هدف قرار دادند و ۱۷ بالگرد را ساقط کردند.

در این کنفرانس خبری همچنین فیلمی از لحظه ساقط شدن پهپاد آمریکایی ام کیو ۹ در چهارشنبه هفته گذشته به وسیله فاطر ۱ به نمایش گذاشته شد.

این مقام یمنی وعده داد در آینده از دو سامانه پدافند هوایی دیگر رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار