سطح روابط اقتصادی بین ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار می رسد

نایب رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق گفت : در جلساتی که در سفر رئیس‌جمهوری ایران به عراق شرکت کردیم، این تمایل مشاهده شد که سطح روابط اقتصادی بین ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،«صادق هاشم فاضل» نایب رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق گفت : یادداشت تفاهمی در سفر قبل امضا کردیم و این سفر سوم ما به استان کرمانشاه و جلسه دوم با مسئولان دولتی در استانداری کرمانشاه است.

او گفت : عزم جدی برای اجرای بندهای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده داریم.

او به امضای تفاهم‌نامه پنج سال قبل بابل در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سفر خاصی با ویژگی‌های خاص داشتیم و در جلساتی که در سفر رئیس‌جمهوری ایران به عراق شرکت کردیم، میل و رغبت مشاهده شد که سطح روابط اقتصادی بین ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

فاضل با بیان اینکه در همین راستا برای تحقق این هدف استراتژی و نقشه داریم، افزود: بعد از سفر رئیس‌جمهوری ایران به عراق، پیگیر‌هایی از طریق سفیر ایران در عراق و کنسولگری ایران در کربلا برای انجام تفاهم‌نامه این سفر انجام دادیم.

این مسئول اقتصادی کشور عراق گفت: برای اجرای تفاهمات قبلی به سهم خود مکاتبه با نخست‌وزیر عراق داشتیم و خواستار از سرگیری ورود کالاهای تجاری به عراق شدیم.

او گفت: برای فعال‌سازی این بخش، با فعالان اقتصادی عراق جلساتی داشتیم تا مباحث قانونی آن حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق افزود: علاوه بر صادرات مجدد، نیاز به حذف برخی رویه‌های گمرکی داریم و در این صورو هزینه حمل و نقل کمتر می‌شود و برای اشتغال نیروی کار در عراق نیز اثرگذار است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش تمایل سطح روابط اقتصادی بین ایران و عراق

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار