همایش ۴۰ شب ۴۰ شاعر در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همایش ۴۰ شب ۴۰ شاعر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۲ روز در استان آغاز شد.

همایش ۴۰ شب ۴۰ شاعر در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری این همایش با حضور ۴۰ شاعر با مرکزیت چهار شهرستان سراوان، زابل، چابهار و زاهدان کرد.

او  گفت: هدف اصلی این جشنواره معرفی، نقد و بررسی آثار شاعران منتخب سیستان و بلوچستان است که پس از رای‌گیری و تایید شورای سیاستگذاری شعر و ادب استان شاعران منتخب مشخص و به همایش راه یافتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از شعرخوانی شاعران، نقاط قوت، ضعف و پیشرفت اشعار مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

او افزود: این همایش از امروز همزمان با هفته دولت در شهرستان خاش به مدت ۲ روز آغاز و در ادامه در شهرستان‌های سراوان، سیب سوران، بم‌پشت و جالق با مرکزیت سراوان برگزار می‌شود.

مسگرانی بیان کرد: آیین پایانی این همایش ٢٧ شهریورماه جاری همزمان با روز بزرگداشت زبان و ادبیات فارسی با رویکرد شعرخوانی شاعران آئینی استان و با موضوعات عاشورایی و معرفی و تقدیر از چهره‌های موثر در حوزه شعر سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

همایش شعر و شاعری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار