پدافند موشکی سوریه اهداف متخاصم را سرنگون کرد/سقوط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری سوریه از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در دمشق خبر داده و اعلام کرد سامانه پدافند موشکی ارتش این کشور نسبت به اهداف متخاصم واکنش نشان داد.

پدافند موشکی سوریه اهداف متخاصم را سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد سامانه پدافند هوایی ارتش این کشور نسبت به اهداف متخاصم در آسمان دمشق واکنش نشان داد.

خبرگزاری سوریه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در دمشق خبر داد.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که احتمالا جنگنده‌های اسرائیلی چند موشک به فرودگاه نظامی «المزه» در دمشق شلیک کرده‌اند.

بنا به گزارش سانا حملات هوایی دشمن هنوز ادامه دارد و پدافند ارتش نیز ضمن مقابله با آنها، تعداد زیادی از موشک‌های متخاصم را در منطقه جنوبی دمشق ساقط کرده است. گفته می‌شود پدافند هوایی ارتش سوریه دست‌کم ۸ موشک رژیم صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه حمله هوایی به پایتخت سوریه را تایید کرد و مدعی شد این حمله با هدف «جلوگیری از ارسال پهپاد‌های تهاجمی از سوی ایران» به حریم هوایی فلسطین اشغالی بوده است.

همزمان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به اهدافی در روستای عقربا در جنوب دمشق در سوریه از جمله نیرو‌های ایرانی که قصد ارسال تعدادی پهپاد تهاجمی علیه اسرائیل را داشتند، حمله کردیم.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز ضمن تایید حمله هوایی به سوریه، مدعی شد: «در عملیاتی بزرگ، از حمله نیرو‌های ایرانی و شبه‌نظامی به اسرائیل جلوگیری کردیم. تکرار می‌کنم؛ ایران در هیچ جایی مصونیت نخواهد داشت. نیرو‌های ما در تمام جهات با ستیزه‌جویی ایران مقابله می‌کنند».

خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به اینکه حملات هوایی به جنوب دمشق هنوز به پایان نرسیده، خبر داد که ارتش اسرائیل چند سامانه پدافندی «گنبد آهنین» برای استقرار در شمال فلسطین اشغالی اعزام کرده است.

گفته می‌شود پس از حمله موشکی به سوریه تمام جوخه‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی «از بیم پاسخ ایران، سوریه یا حزب‌الله» به حالت هشدار درآمده و جنگنده‌های اسرائیلی نیز به پرواز در حریم هوایی لبنان ادامه می‌دهند.

سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی

ساعاتی پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق یکی از اعضای جنبش حزب‌الله لبنان در تماس با خبرگزاری «رویترز» بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که  دو پهپاد جاسوسی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت سقوط کردند.

اولین پهپاد بدون آسیب جدی در جنوب پایتخت لبنان افتاد، اما پهپاد دوم بعد از برخورد به منطقه مسکونی در ناحیه «ضاحیه جنوبی» بیروت منفجر شد و خساراتی نیز به بار آورد.

به نوشته رویترز منابع محلی لبنان نیز تأیید کردند بامداد یکشنبه در حومه جنوبی شهر بیروت صدای انفجارهای شدیدی را شنیدند. خبرنگار شبکه «الجزیره» هم با حضور در محل حادثه گزارش داد که  در یکی از خیابان‌های جنوب بیروت شیء ناشناسی در حال سوختن است و شعله‌ها از آن زبانه می‌کشد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد پهپاد رژیم صهیونیستی که در جنوب لبنان سرنگون شد مهمات نظامی همراه داشته تا بمب‌هایی را کار بگذارد و همچنین مجهز به لوازم اجرای عملیات ترور بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
حساب شده کارکنید و جنگنده های اسرعیلی تو اسمان لبنان بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار