دستگیری ۹۳ سارق در شیراز/کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در لامرد

مهم‌ترین حوادث امروز سوم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه سوم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری ۹۳ سارق و کشف ۵۸۹ خودرو مسروقه در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی شیراز از دستگیری ۹۳ سارق و کشف ۵۸۹ دستگاه خودرو مسروقه در ۵ ماهه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی به طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه جدی با سارقان اشاره کرد و گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری، ماموران انتظامی شهرستان شیراز موفق شدند با ترفند‌های خاص پلیسی، ۹۳ نفر سارق خودرو را دستگیر کنند.

او با بیان اینکه پس از بازجویی فنی و تخصصی و بازرسی از محل اختفاء سارقان، ۵۸۹ دستگاه خودرو مسروقه کشف شد، تصریح کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این اقدامات، بیانگر برخورد محکم و مداوم پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی است، عنوان داشت: پ لیس هرگز در برابر سوداگران و سودجویان از خود نرمش نشان نخواهد داد و با تمام قدرت و مقتدرانه، در برابر این هنجار شکنان ایستادگی خواهند کرد.

دستگیری باند سارقان و کشف ۱۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان از شناسایی و دستگیری باند ۶ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۱۸ فقره سرقت احشام خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در مناطق مختلف شهر ستان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۶ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردن د.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۸ فقره سرقت احشام اقرار کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس، اطلاع دهند.

کشف کلاهبرداری ۱۲۰ میلیونی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری یک نفر و کشف ۱۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به پلیس آگاهی این شهرستان با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق هک شدن حساب شاکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی و اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند د ر این پرونده مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب شاکی به صورت غیر قانونی برداشت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با ترفند‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از نیابت قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند، عنوان داشت: متهم در بازجویی تخصصی به برداشت و کلاهبرداری ۱۲۰ میلیون ریالی از حساب شاکی اقرار کرد.

سرهنگ صارمی هشدار داد: شهروندان حتی الامکان تصویر کارت بانکی خود را در فضای مجازی برای دیگران ارسال نکنند و به صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند

کشف سیگار قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "چهار برکه" این شهرستان، در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل محو‌رهای مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی از اتوبوس، موفق به کشف ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرست ان لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پراید با نیسان

پلیس راه شمالی استا ن، گفت: بر اثر برخورد یک پراید با نیسان در محور مواصلاتی فیروزآباد، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی فیروزآباد، بلافاصله مأموران به همرا ه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه، یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه وانت نیسان دارای ۲ سرنشین برخورد کرد که بر اثر آن راننده پراید در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فار س بیان کرد: کارشناسان، علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ راننده سواری پراید اعلام کردند.

توقیف ۲ خودروی نیسان با ۷۱ راس گوسفند قاچاق در آباده

۲ دستگاه خودرو نیسان حامل ۷۱ راس گوسفند قاچاق در محور‌های مواصلاتی شهرستان آباده از سوی پلیس توقیف شدند.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان کالا و ارز و عرضه خارج از شبکه دام، روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری "۱۳ صغاد" شهرستان آباده، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه نیسان مشکوک شدند و آ نها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودروها، ۷۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف کردند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان، ارزش دام ‎‌های قاچاق مکشوفه، یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه احشام کشف شده به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل داده شدند، خاطر نشان کرد: در این رابطه، ۲ نفردستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۱۰ تن چوب قاچ اق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ مهراب زارعپور گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل ب ار چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی از این کامیون ۱۰ تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ زارعپور با بیان اینکه بر ابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند

۲۰ کیلو تریاک در زین موتورسیکلت کشف شد

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از زین یک موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط راکب یک موتورسیکلت از محور‌های فرعی به سمت نی ریز مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران پس از هماهنگی قضائی به محور مورد نظر اعزام و ضمن مشاهده موتورسیکلت، دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند وسیله نقلیه را توقیف و راکب را دستگیر کنند.

سرهنگ یوسفی تصریح کرد: در بازرسی از این موتورسیکلت، ۲۰ کیلو تریاک که در زین جاساز شده بود کشف شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار