آمادگی ۹۷۰ هیات مذهبی برای مراسم محرم ایلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام از آمادگی ۹۷۰ هیات مذهبی در این استان برای اجرای برنامه‌های مختلف در ماه محرم امسال خبر داد.

آمادگی ۹۷۰ هیات مذهبی برای مراسم محرم ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام محمد فتاحی  در نشست با هیات‌های مذهبی شهرستان دهلران گفت: این هیات‌ها در تمام برنامه‌های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند و آماده حضور در تمام برنامه‌های ایام محرم به ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا هستند.

اوافزود: در ایام محرم امسال ۳۵۰ مبلغ بومی و غیر بومی به هیات‌های مذهبی استان جهت سخنرانی در مجالس عزاداری اعزام می‌شوند.

فتاحی اضافه کرد: آموزش قبل از ورود به ماه محرم برای این تعداد از گروه‌های خاص شامل مداحان، مسئولان هیات‌ها و مبلغین نیز در دستور کار است.

فتاحی با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب‌های جدی در زمینه فرهنگ عاشورایی هستند، یادآور شد: هیات‌های مذهبی و مراسم‌های ایام محرم بهترین فرصت برای پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات در زمینه دینی و مذهبی است.

او گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به عبرت ها، درس‌ها و پیام‌های عاشورا نیاز دارد و یکی از راه‌های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان غنی کردن این مراسمات و بهره گیری از ظرفیت محرم است.

امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: محرم ماه معنویت و بهره گیری از فلسفه قیام امام حسین (ع) برای همه اقشار جامعه است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی رعایت شئونات اسلامی و دینی در مراسمات مد نظر و مراسمات محرم را با شکوه برگزار کنند.

انتهای پیام/اس

970هیات آماده برگزاری مراسم اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.