برنامه ریزی برای جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری مازندران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران گفت: محیط بانان محیط زیست مازندران تخلف شکارچیان را لحظه‌ای رصد می‌کنند.

ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران در گفت  و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه‌های گسترده‌ای برای حفاظت از گونه‌های جانوری دارد، گفت: باید در نظر گرفت که کار محیط بان ها حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری است و کشف تخلف شکارچیان تنها یکی از وظایف آن ها است.

او افزود: فعلا اولویت ما در فرهنگ سازی است و در این زمینه بخش مشارکت‌های مردمی در اداره محیط زیست از افراد اثر گذار در مناطق مختلف برای اطلاع رسانی استفاده می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای حفاظت از تنوع گونه‌های جانوری در مازندران اجرا می‌شود، گفت: در این زمینه از سال ۹۰ تاکنون پروانه شکار پستانداران صادر نمی‌شود به جز پروانه شکار گراز که برای اقلیت‌های دینی صادر می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران کشف شکار گاه‌ها در طبیعت و کشف تخلفات آن‌ها از دیگر اقدامات محیط زیست مازندران اعلام کرد و افزود: برای نمونه از یک شکارچی که گوشت شکار کشف شده بود، پس از انجام آزمایش‌های ژنتیک، شکار بودن آن را ثابت کردیم.

ربیعی گفت: شوکا، مرال، کل، بز وحشی و قوچ گونه‌های جانوری هستند که بیشتر در خطر انقراض قرار دارند و برنامه‌های حفاظتی از آن‌ها فشرده‌تر است.

او افزود: در فصل‌های پاییز و زمستان نیز تجمع پرندگان مهاجر به تالاب‌ها زیاد است و همین مسئله فرصتی برای شکارچیان غیرمجاز ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/ س
 

برنامه‌های محیط زیست مازندران برای حفاظت از گونه‌های جانوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار