احتمال دعوت ترامپ از پوتین برای شرکت در نشست بعدی جی ۷

رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال دعوت همتای روس خود به نشست آتی هفت کشور صنعتی جهان سخن گفت.

ترامپ: پوتین احتمالا به نشست بعدی گروه هفت دعوت شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی احتمال دعوت ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را به نشست آتی گروه هفت که در آمریکا برگزار خواهد شد، مطرح کرد.

او گفت احتمالا پوتین را به عنوان میهمان در نشست بعدی گروه هفت در آمریکا دعوت کند و با این اظهارات بار دیگر خود در تقابل با متحدان واشنگتن در موضوع روسیه قرار داد.

ترامپ در روز دوم نشست گروه هفت در فرانسه و پیش از صبحانه کاری با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس این اظهارات را مطرح کرد. او پیش از این نیز خواستار بازگشت دوباره روسیه به گروه هفت شد. با این حال متحدان واشنگتن به شدت با این پیشنهاد ترامپ مخالفت کردند.

رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه «دیروز با دیگر سران گروه هفت این موضوع را مطرح کردیم»، درباره احتمال بازگشت روسیه به این گروه اعلام بی‌اطلاعی کرد. ترامپ همچنین گفت: ما مذاکرات بسیاری خوبی درباره روسیه و پوتین داشتیم.

گروه هفت در حال حاضر متشکل از کشور‌های آمریکا، آلمان، کانادا، انگلیس، فرانسه ایتالیا و ژاپن است. در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به  خاک روسیه بر اساس همه‌پرسی، کشور‌های غربی با این اتهام که روسیه در دامن زدن به بحران در این منطقه دست دارد این کشور را از گروه حذف کردند و گروه هشت به گروه هفت تغییر نام داد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش داد پوتین پیشتر گفته است در صورت دعوت به نشست گروه هفت، آن را را مطمئنا مورد بررسی قرار می‌دهد. روز گذشته، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا گفته بود اتحادیه اروپا ابتکار عمل ترامپ را مبنی بر دعوت از روسیه برای بازگشت به این گروه رد می‌کند. وی همچنین پیشنهاد کرد به جای روسیه از اوکراین به عنوان میهمان برای شرکت در اجلاس بعدی دعوت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار