رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

بساز بفروش‌ها چگونه باید تاییدیه ایمنی ساختمان اخذ کنند؟

نژادبهرام گفت: ساختمان‌های مسکونی ۵ طبقه به بالا موظف به دریافت تاییدیه ایمنی ساختمان هستند.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره الزام ساختمان‌های مسکونی ۶ طبقه به بالا به دریافت مجوز ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساختمان‌های مسکونی تا ۵ طبقه تأییدیه ایمنی خود را از دفاتر خدمات الکترونیکی اخذ می‌کنند، اما ساختمان‌های ۶ طبقه به بالا باید این تأییدیه را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: قوانینی که در پیوست ۳ مقررات ملی ساختمان آمده جزء همین دسته است و طبق این پیوست ساختمان‌های تجاری یک طبقه به طور حتم باید مجوز ایمنی خود را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اخذ کنند، اما ساختمان‌های مسکونی تا ۵ طبقه این مجوز را از دفاتر الکترونیکی دریافت می‌کنند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پرونده ساختمان بیش از ۶ طبقه با کاربری مسکونی و ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه که بیشتر از ۲۰ واحد را داشته باشند و ساختمان‌های غیرمسکونی با کاربری تجاری از یک طبقه به بالا باید از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تأیید ایمنی خود را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توضیح مراحل دریافت تأییدیه ایمنی، افزود: در مرحله اول برای دریافت الزامات ایمنی پرونده ساختمان‌ها و دستور نقشه ساخت از سوی شهرداری تهران به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ارجاع داده می‌شود و این سازمان دستورالعمل‌های لازم از جمله نصب سیستم اطفاء‌حریق و منبع آب، احداث خروج اضطراری و... را به سازندگان اعلام می‌کند.


بیشتر بخوانید: طرح نوسازی محله‌های نفرآباد و هاشم آباد تا ۵ ماه آینده تهیه می‌شود 


او تصریح کرد: زمان احداث ساختمان سازمان آتش نشانی در چند نوبت از مراحل احداث ساختمان بازدید می‌کند و تذکرات لازم را به سازنده بنا می‌دهد و در کنار آن نیز پس از اتمام کار ساختمان از لحاظ ایمنی باید به تایید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برسد.

ملکی در پاسخ به این سوال که اگر ساختمان طبق دستورالعمل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساخته نشده باشد این سازمان چه اقدامی را انجام می‌دهد، گفت: اگر ساختمان بر اساس دستورالعمل صادر شده احداث شده باشد تأییدیه ایمنی ساختمان صادر می‌شود و در غیر این صورت سازندگان باید نواقص را برطرف کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تأکید کرد: تا زمانی که سازمان آتش نشانی تأییدیه ایمنی ساختمان را صادر نکند ساختمان مجوز پایان کار نمی‌دهد.

انتهای پیام/

همکاری سازمان آتش نشانی با مدیریت شهری برای افزایش ایمنی ساختمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار