اجرای بیش از ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در کردستان

مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

اجرای بیش از ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت با اعلام‌این مطلب افزود: سال گذشته نیز در حوزه اجرای فیبر نوری ۱۰۰ درصد برنامه‌ها و اهداف شرکت مخابرات کردستان محقق شد.
او از واگذاری خطوط تلفن ثابت بر اساس فیبر نوری خبر دادو افزود: امسال تمام واگذاری‌های خطوط تلفن ثابت به متقاضیان در استان بر بستر سرویس فیبر نوری انجام می‌شود.
مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی، امسال شبکه فیبر نوری غیر از ادارات و شهر‌ها در روستا‌های استان نیز قابلیت اجرایی خواهد داشت.
این مقام مسئول از اجرای کابل کشی فیبر نوری در بیش از یک هزار نقطه استان در سال ۹۷ خبر داد و یاداورشد: سال گذشته عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در آساوله به عنوان اولین روستای استان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه از این پس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می‌شود، گفت: تلاش ما این است که تکنولوژی‌های روز دنیا را در بستر فیبر نوری ایجاد و سرویس مورد نیاز مشترکان را در اختیارشان قرار دهیم.
هم اکنون ۴۸۵ هزار و ۲۴۷ شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۲۹/۷ درصد در کردستان فعال است.

انتهای پیام/ت

واگذاری‌ خطوط تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.