افتتاح ۴۴ پروژه میراث فرهنگی استان اصفهان در هفته دولت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشکری استان اصفهان گفت: امسال در هفته دولت ۴۴ پروژه در سطح استان افتتاح و بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشکری استان اصفهان، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های میراث فرهنگی شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت گفت: امسال در هفته دولت ۴۴ پروژه این سازمان در سطح استان با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

او، ایجاد فرصت اشتغال را این پروژه‌ها را بصورت مستقیم برای ۲۶۵ نفر تاکید کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌های ۱۰۵۷ تخت جدید به ظرفیت تخت‌های اقامتی استان اصفهان افزایش می‌یابد.

به گفته او، در کاشان نیز امروز دو پروژه گردشگری شامل دو هتل سنتی با ظرفیت ۶۵ تخت، اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و حجم سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشکری استان اصفهان، مجموع پروژه‌های قابل افتتاح میراث فرهنگی کاشان در هفته دولت را ۱۰ پروژه یادآورشد و گفت: رشد و رونق سرمایه گذاری در کاشان قابل توجه است بطوریکه بیش از ۶۳۰ تخت به ظرفیت تخت‌های اقامتی کاشان در یکسال گذشته افزایش یافته است.

اللهیاری، با تاکید براینکه پروژه‌های قابل ملاحظه و‌مهمی نیز در کاشان در دست اجرا است گفت: این حرکت نشانگر رشد پویا و رونق این شهرستان در حوزه گردشگری است.

او، در خصوص ساخت و ساز در حریم بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی نیز گفت: آنچه که در حریم این بنا‌ها آسیب وارد می‌کند و تشخیص میراث فرهنگی و ضوابط موجود است با جرایم قابل گذشت نیست.

به گفته او، هر جا که قلع و قمع لازم باشد با وجود رای کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام می‌شود.

اللهیاری، با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ یک‌مرجع حقوقی است و به لحاظ قضایی نماینده دادگستری، نماینده وزارت کشور و شورای شهر در آن وجود دارند طبیعی است آنچه که آن‌ها تصمیم می‌گیرند باید مبتنی بر قانون باید و رای آن‌ها رای حقوقی و قضایی است، اما تجدید نظر آن در مرجع تجدید نظر ماده ۱۰۰ و پس از آن در دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است.

انتهای پیام/م

 

افتتاح طرحهای میراث فرهنگی درهفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.