دادستان اصفهان به موضوع حمله سگ به زن باردار ورود پیدا کرد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: پس از انتشار گزارش‌هایی از حادثه‌ای که در آن یک زن باردار مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ قرار گرفته بود دادستان به صورت ویژه به این پرونده ورود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،  پس از انتشار گزارش‌های خبری رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی از حادثه  ملک‌شهر اصفهان که در آن یک زن باردار و خانواده او مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ عظیم‌الجثه قرار گرفتند و زمین خوردن این زن باردار باعث مجروحیت و بستری شدنش در بیمارستان شد؛ دادستان اصفهان به صورت ویژه به این پرونده ورود کرد.

علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار کرد: سگ‌گردانی از آن جهت که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و از سوی دیگر می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و جراحت ناشی از حمله به مردم شود قابل پیگرد قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در تشریح مجازات‌های لحاظ شده در قانون برای این جرائم عنوان کرد: اگر موضوع پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی باشد منجر به تعزیر خواهد شد و اگر ایجاد مزاحمت برای مردم نیز تشخیص داده شود قاضی حکم به تعزیر خواهد داد.


بیشتر بخوانید:آیا آسیب به خانم باردار به علت حمله سگ بود؟


او در پاسخ به این سؤال  که آیا در قانون تفاوتی بین ایجاد جراحت از سوی انسان یا حیوان وجود دارد، بیان کرد: مواظبت از این حیوان خانگی اگر مشکلی برای کسی ایجاد نکند بر عهده صاحب آن است و اگر خسارتی ایجاد شود جبران آن بر عهده صاحب سگ است، اما تشخیص مجازات کیفری و تعزیری و این که آیا رها کردن سگ با سوءنیت انجام شده یا خیر برعهده قاضی پرونده است.

اصفهانی افزود: پیش از این به شهرداری و نیروی انتظامی اعلام کرده بودیم که باید از سگ‌گردانی جلوگیری و با آن برخورد کنند و شهرداری موظف است در مکان‌های عمومی که احتمال آسیب رساندن سگ به انسان وجود دارد برای پیشگیری از وقوع جرم ممنوعیت ورود سگ را با نصب تابلو‌هایی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در توصیه‌ای به افرادی که سگ را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، تأکید کرد: از ورود سگ به مکان‌های عمومی باید جلوگیری شود، اخیراً چندین مورد حمله سگ به انسان در سطح کشور موجب آسیب به مردم شده و برای پیشگیری از وقوع جرم درخواست می‌کنم سگ را به مکان‌های عمومی نیاورند.

انتهای پیام/م

 

ناجا و شهرداری باید با سگ‌گردانی برخورد کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام. ما در محله خانه اصفهان شهر اصفهان ساکن هستیم. و از سگ گردانی در محله به تنگ آمده ایم. امسال تابستان من اصلا بچه هایم رو به پارک های این محله نبردم از بس که سگ در پارکها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
کو گوش شنوا نیروی انتظامی باید باقاطعیت با پدیده سگ گردانی برخورد کند.مثل بقیه معضلات اجتماعی!