کاهش سرقت از منزل در قزوین

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان در کمیسیون پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از کاهش ۱۴ درصدی سرقت از منزل در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان در کمیسیون پیشگیری و مقابله با جرائم خاص گفت: در استان سرقت از منزل ۱۴ درصد کاهش و سرقت از مغازه ۱۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ اشرفی افزود: در بین روش‌های سرقت، جیب بری، کشو زنی و قاپ زنی کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ اشرفی افزود: اجرای منظم طرح‌های هدفمند، سهم موثری در کاهش سرقت دارد و پلیس باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند.

او اضافه کرد: بسیاری از پارک‌ها در تاریکی به سر می‌برند و شهرداری برای پیشگیری از سرقت اقدامی برای روشنایی انجام نمی‌دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار دستگیری‌ها افزایش داشته است، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از ابتدای امسال در رابطه با سرقت دستگیر شده اند.

سرهنگ اشرفی اعلام کرد: در طرح یورش ۱۲۳ سارق و بیش از ۱۰ هزار نفر در کل جرائم دستگیر شده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: برای پیشگیری از وقوع سرقت محموله دو گشت در اتوبان اختصاص داده شده است، اما متاسفانه بودجه‌ای برای پیشگیری از سرقت دریافت نکرده ایم.

سرهنگ اشرفی همچنین از نبود نگهبان و دوربین در بازار و مراکز خرید انتقاد کرد.

او تاکید کرد: بسیاری از سرقت‌ها به دلیل نبود پارکینگ است که در ناحیه شهری مهرگان بسیار جدی ست و طرح پیشنهادی ما نگهبان محله است.

قاسمی دادستان قزوین هم در این کمیسیون با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد سارقان معتاد هستند گفت: تا درباره پیشگیری از اعتیاد کار جدی انجام نشود آمار سرقت هم کاهش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ک

کمیسیون پیشگیری و مقابله با جرائم خاص در قزوین 

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار