آتش سوزی در ۱۰ هکتار از انگورستان‌های دیم استهبان

بر اثر بی توجهی گردشگران ۱۰ هکتار از انگورستان‌های دیم استهبان در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: پس از شروع آتش سوزی در ۳ شهریور ماه امسال باغداران حاضر در منطقه بعد از آن که موفق به مهار آتش نشدند با گزارش آتش سوزی به اداره منابع طبیعی، دقایقی بعد گروه‌های سازمان یافته منابع طبیعی با تجهیزات مناسب خاموش سازی آتش به منطقه اعزام شدند و خاموش کردن آتش ۸ ساعت به طول انجامید.

او، بیان کرد: امدادگران از گروه‌های دوستداران طبیعت، گروه مردمی دیده بان و ادارات و ارگان‌های شهرستان بودند، که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰ نفر می‌رسد که در بین آن‌ها یک خانم و یک نوجوان ۱۰ ساله هم حضور داشتند.

علیشاهی، از باغداران و گردشگران درخواست کرد تا ضمن استفاده از طبیعت بکر منطقه نکات ایمنی را رعایت کنند و در پایان تفریح اگر آتش روشن کرده اند از خاموش کردن کامل آن اطمینان حاصل کرده و زباله‌های خود را جمع آوری کنند تا دیگر شاهد از بین رفتن طبیعت در چنین حادثه‌هایی نباشیم.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان ادامه داد: میزان خسارت وارد شده در این آتش سوزی ۱۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتر شیراز قرار دارد و از شهرستان‌های شرقی در استان فارس است.

انتهای پیام/ت

آتش سوزی در انگورستان‌های دیم استهبان بر اثر بی توجهی گردشگران

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار