تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از مطالبات اساسی و مهم مردم اردبیل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یکی از مطالبات اساسی و مهم مردم استان اردبیل تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یکی از مطالبات اساسی و مهم مردم استان اردبیل تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه بوده که در راستای تحقق این مطالبه مهم که یکی از نیاز‌های اساسی استان به شمار می‌رود به جد پیگیری موضوع هستیم.

او از راه‌اندازی روزشمار و بهره‌برداری از این پروژه مهم استان برای اطلاع‌رسانی به مردم خبر داد و افزود: تاکنون برای احداث و اجرای این پروژه بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به ابلاغ قسط دوم اعتبارات تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: به دلیل پیشرفت مناسب این پروژه قسط دوم اجرای آن به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و در قالب فاینانس پرداخت می‌شود.

امامی یگانه از بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل براساس برنامه زمان‌بندی خبر داد و افزود: راه‌آهن اردبیل زمینه‌ساز رونق و توسعه اقتصادی هر چه بیشتر در منطقه و ایجاد اشتغال خواهد شد که گردشگری از اهداف اصلی در راه‌اندازی راه‌آهن است.

او تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی که در بخش گردشگری استان اردبیل وجود دارد بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در این منطقه را فراهم می‌آورد که باید مسئولان استانی در این زمینه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری مسئولان استانی برای اجرا و تکمیل پروه راه‌آهن اردبیل گفت: ادامه راه‌آهن اردبیل تا پارس‌آباد با توجه به توجیه اقتصادی که در مطالعات آن به لحاظ بار ریلی و سایر حوزه‌ها دارد هدف‌گذاری شده و به جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع

بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل منجر به رونق گردشگری می شود

 

برچسب ها: راه آهن ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.