افتتاح واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری (FTTH) در شهر جم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: افتتاح فیبر نوری شهر جم یکی از اهداف اصلی مخابرات در سال جاری بوده است.

افتتاح واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری (FTTH) در شهر جمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر بوده است گفت: این پروژه با هدف ارائه خدمات اجتماعی یکسان در کلیه شهرستان‌ها در حال اجرا است و در شهرستان جم با اجرای ۱۶ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر برای ۳ هزار مشترک، تلفن ثابت و اینترنت در قالب پروژه FTTH (فیبر نوری تا درب منازل) امکانات مهیا شده است.

او بیان کرد: این سرویس قابلیت ارائه پهنای باند به مشترک تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه را دارد و قبلا فقط مختص مشترکین اداری و سازمان‌ها بوده، ولی امروزه تحول سریع و رو به رشد سرویس‌های ارتباطی موجب گرایش شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی به استفاده از فنّاوری جدید و پرسرعت برای پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان خود شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر  تصریح کرد: بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان ازجمله محدودیت فاصله و هزینه بالای اجرایی و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای این روند رو به رشد به نظر نمی‌رسد. در نتیجه رویکرد جدید و اولویت شرکت‌های مخابراتی استفاده از فیبر نوری تا چند متری سرویس‌گیرنده است.

سملیان افزود:فناوری فیبر نوری، با پهنای باند بالا فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربرد‌های جدید ایجاد کرده است.

او ادامه داد: سرویس‌هایی که بر بستر این فناوری ارائهمی‌شوند؛ می‌توانند کیفیت زندگی ما را به نحو چشمگیری ارتقاء داده و کاربران نیز با استفاده از این فرصت می‌توانند در مسیر اشتغال و درآمد شخصی خود تحول بزرگی ایجاد نمایند.

مدیر کل ارتباطات استان بوشهر از اتمام فاز یک این پروژه در شهر ریز از توابع شهرستان جم خبر داد و اشاره کرد: پیمانکار فاز دوم این پروژه بزودی ۵ کیلومتر فاز دوم را آغاز می‌نماید.

سملیان گفت:این پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر جم به اتمام رسیده است و هزینه واگذاری آن مانند تلفن ثابت است.

انتهای پیام/م

افتتاح فیبر نوری شهر جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.