سرپرست وزارت میراث فرهنگی خبر داد؛

پیش بینی ورود ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور

سرپرست وزارت میراث فرهنگی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شوند.

هدف‌گذاری برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی در خانه چهره‌نگار شیراز، گفت: پارسال هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران آمدند که برآورد می‌شود که در پی ورود این گردشگران، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب شده باشد.

او افزود: ورود هر گردشگر خارجی حدود هزار و ۴۰۰ دلار درآمد برای کشور در پی دارد و این صنعت می‌تواند یکی از ستون‌های اقتصاد مقاومتی ایران محسوب شود.

مونسان با اشاره به چشم انداز ورود ۲۰ میلیون گردشگر به ایران در سال‌های آینده گفت: در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ورود گردشگران خارجی به کشور ۴۰ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود امسال عدد ۱۰ میلیون گردشگر ورودی به ایران محقق شود.

او شرایط شهر‌های کشور را برای ورود گردشگران بسیار مناسب دانست و گفت: طرح‌های گردشگری در سراسر کشور با حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است.

مونسان اظهار داشت: دو هزار طرح گردشگری در کشور شامل ساخت ۵۰۰ هتل با اعتبار مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با بیان اینکه دولت بودجه مرمت و بهسازی همه بنا‌های تاریخی ایران را ندارد، افزود: با بهره گیری از توان بخش خصوصی، بنا‌های در حال تخریب تاریخی کشور احیا و اشتغال زایی مناسبی به واسطه آن ایجاد خواهد شد.

مونسان تصریح کرد: فقط در دولت دوازدهم بیش از چهار هزار و ۲۰۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری صادر شده است.
انتهای پیام/م

پیش بینی ورود ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.