درخشش دانش آموزان قزوین در مسابقه گروهی دانش‎آموزی جهان اسلام

دانش‎آموزان استان قزوین دو مدال طلای رشته‌های کار آفرینی و علوم پایه دوازدهمین دوره لیگ پیشگامان ایران اسلامی (پایا) بزرگترین مسابقه گروهی دانش‎آموزی جهان اسلام را از آن خود کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: پنج تیم از استان قزوین در مسابقه گروهی دانش‎آموزی جهان اسلام حضور داشتند که در رشته‎های کارآفرینی و علوم پایه مدال طلا را از آن خود کردند.

رحمانی افزود: همچنین تیم‎ چالش‎های علمی و یکی دیگر از تیم‎های علوم پایه نیز به نشان نقره دست یافتند.

او اضافه کرد: ۲ دانش‎آموز استان هم در مسابقات انفرادی رتبه دوم را به دست آوردند و در مجموع استان قزوین، جایگاه اول مسابقات را از آن خود کرد.

در این مسابقات که در مشهد مقدس با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز از ایران و ۶ کشور خارجی برگزار شد، پاکستان و انگلیس هم دوم و سوم شدند.

در بخش بین‎الملل لیگ، ۶ تیم از کشور‌های سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، انگلستان و پاکستان حضور داشتند.

هدف از برگزاری این مسابقات راه‎اندازی استارتاپ‌هایی بود که باید به مرحله اجرا برسد.

دوازدهمین دوره لیگ پایا در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ طی سه مرحله با حضور ۸ هزار و ۲۹۸ گروه، در قالب ۱۲ رشته پایه از ۳۱ استان کشور برگزار شد که در نهایت ۱۱۳ تیم صعود کردند.

در این مسابقات تیم‎ها در ۱۲ رشته علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، لیگ پژوهشی، کارآفرینی و کامپیوتر به صورت فردی، گروهی، امدادی رقابت ‎کردند.

در رشته‎های عملی هم شرکت‎کنندگان، محصولی متناسب با نیاز کارآفرینی کشور تولید کردند.

انتهای پیام/ک

برتری دانش‎آموزان استان قزوین در لیگ پایا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.