پایش سلامت حجاج در فرودگاه بیرجند

دو تیم پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی برای شناسایی حجاج بیمار و ارائه مراقبتهای بهداشتی به آنان، در فرودگاه بیرجند مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جامی مسئول پایگاه مراقبت بهداشت مرزی بیرجند گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری مبنی بر حضور تیم‌های بهداشتی در پایگاه بهداشت مرزی (فرودگاه)، دو تیم شامل یک پزشک، سه کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و یک نفر کارشناس بهداشت محیط، تا پایان سفر‌های بازگشت حجاج به خراسان جنوبی در فرودگاه بین المللی بیرجند مستقر می‌شوند تا حجاج را به لحاظ وجود علائم بیماری چک کنند.

او  با بیان اینکه حجاج ابتدا با تب سنج‌های دارای اشعه مادون قرمز که به فاصله ۱۰ سانتیمتر از پیشانی آنان قرار می‌گیرد معاینه می‌شوند افزود: در صورتی که دمای بدن حجاج بالای ۳۸.۵ درجه باشد نشان از وجود علائم تب و عفونت است که با بررسی و تشخیص پزشک، از همانجا با اورژانس به بیمارستان برای درمان منتقل می‌شوند.

جامی با بیان اینکه تاکنون ۳ پرواز بازگشت حجاج انجام شده و خوشبختانه هیچگونه بیماری در حجاج مشاهده نشده است، گفت: پرواز‌های بازگشت حجاج به خراسان جنوبی تا ۹ شهریور ادامه دارد که تیم‌های بهداشتی تا آخرین لحظه حضور حجاج در فرودگاه مستقر هستند.

بر اساس برنامه اعلام شده، حجاج خراسان جنوبی در قالب ۱۶ کاروان با ۱۰ پرواز از ۴ تا ۹ شهریور به استان بر می‌گردند.

انتهای پیام / ط آ

بازگشت حجاج به خراسان جنوبی تا ۹ شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.