مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست هم اندیشی با مسئولان دستگاه قضایی گفت: تشکیل مجمع خیرین پیشگیری از وقوع جرم با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد استان بر تشکیل مجمع خیرین پیشگیری از وقوع جرم در استان تاکید کرد و گفت: این مجمع می‌تواند به عنوان سفیر دستگاه قضایی در زمینه شناسایی و پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی پیشقدم می‌شود و شرایط را برای صلح و رفاه جامعه فراهم کنند.

بیدخام افزود: کاهش بزهکاری، ایجاد نشاط اجتماعی و روی هم رفته مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت هرچه بیشتر از سمن‌ها است که نباید مورد غفلت واقع شود.

او در ادامه با تاکید بر توانمندسازی سمن ها، گفت: در همین زمینه دومین همایش تشکل‌های مردم نهاد قزوین با هدف توانمندسازی آن‌ها در ۲۴ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان با اشاره به درهم تنیدگی و چند بعدی بودن معضلات و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: هیچ ارگانی نمی‌تواند به تنهایی در حوزه پیشگیری موفق عمل کند و در این راستا نیازمند تعامل و همکاری عموم شهروندان، دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

بیدخام با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد از دل مردم و با انگیزه خدمت رسانی شکل گرفته و داوطلبانه فعالیت می‌کنند، افزود: همین موضوع باعث اعتماد مردم به سمن‌ها می‌شودو از همین رو می‌توانند در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری ایفا کنند.

انتهای پیام/ک

نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین 

برچسب ها: دادگستری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.