همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان همزمان با سراسر کشور برای چهاردهمین سال پیاپی با حضور فرماندار خرم آباد و مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  آیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان همزمان با سراسر کشور برای چهاردهمین  سال پیاپی با حضور فرماندار خرم آباد و مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد.

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

مهندس حسین پیریایی ،مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان دراین آیین گفت:عزت و احترام به بازنشستگانو سالمندان مختص به زمان و مکان خاص نیست و در همه جای کشور اجرا میشود، این اصل مهم در اسلام و احادیث نیز توصیه شده است.

مهندس پیریایی با بیان ضرورت عزت و احترام به این افراد  افزود :در کشور ما احترام به بازنشستگان یک اصل است.

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

وی با گلایه از این موضوع که بازنشستگان همواره مورد بی مهری و کم لطفی قرار می گیرند اظهار داشت :بازنشستگان مشکلات و دغدغه هایی به همراه دارند که دائم آنها را اذیت می کند، مثل مشکل معیشت و درمان اما باید منزلت را هم به این دو مورد اضافه کنیم، چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان گفت : در راستای رفع مشکلات معیشتی قدم های خوبی برداشته شده که با اجرای طرح همسان سازی، حقوق بازنشستگان افزایش یافته است.

مهندس پیریایی گفت :در خصوص درمان نیز با اجرای طرح های بیمه‌ای به دنبال رفع مشکلات بازنشستگان هستیم

وی افزود :از ابتدای امسال با وقوع سیل به بازنشستگان و مقرری‌بگیران وام ۲ میلیونی پرداخت شد همچنین امسال نیز در دو مرحله وام ۲۰ میلیونی با کارمزد ۸ درصد در خصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان پرداخت شده است .

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

پیریایی با بیان اینکه به منظور ایجاد روحیه شادابی و تندرستی جشنواره هایی برگزار شده است گفت:امسال مسابقات ورزشی بازنشستگان در شش رشته برگزار شده که افراد برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

وی افزود:تورهای مسافرتی هم داریم که در حال حاضر با سه شرکت قرارداد بسته ایم و حدود ۱۰۰۰ نفر را اعزام کرده‌ایم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان افزود :تخفیفاتی هم برای خرید مایحتاج ضروری داشته ایم و به دنبال افزایش آن هستیم.

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

وی در ادامه از افتتاح خانه امید بروجرد خبر داد و گفت : خانه امید شهرستان های دلفان و خرم‌آباد هم بزودی آغاز به کار می کنند.

مهندس پیریایی در ادامه گفت :مشکلات و موانعی داریم که در حال رایزنی برای رفع آن هستیم.

ضرورت استفاده از افراد بازنشسته و باتجربه برای اصلاح امور جامعه

اسد عبداللهی،فرماندار خرم آباد درآیین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان  گفت: در کشورهای توسعه یافته، از سه گروه انسانی بهره می‌برند و این سه دسته را جوانان، بازنشستگان و تصمیم گیران هستند.

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

اسد عبداللهی گفت :در جامعه امروز برای اصلاح امور باید از افراد با تجربه وبازنشسته استفاده کنیم.

وی افزود : در جوامع امروزی ، افراد با رویه و مشاغل گوناگون حضور دارند و مشکلات متعدد و مشابهی دارند، اما بازنشستگان مشکلات بیشتری دارند و علاوه بر معیشت از مشکلاتی همچون بیماری و مشکلات فرهنگی و اجتماعی رنج می برند.

همچنین  در این آیین   از تعدادی از بازنشستگان استان تجلیل شد.

شایان ذکر است ،سخن گفتن از ارزش سالیان طولانی فعالیت سازنده پیشکسوتان بازنشسته آسان نیست وبه طور قطع تلاش این عزیزان، پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور بوده است.

همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در خرم آباد برگزار شد

گزارش/سارا بابایی

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.