مدیر عامل بانک کشاورزی مطرح کرد؛

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سیل زدگان/امهال ۳ ساله بدهی ۲۷۳ هزار کشاورز

خدا رحمی گفت:امسال ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۴ درصدی برای جبران خسارت سیل زدگان از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد.

خبر برنامه//اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سیل زدگان/امهال ۳ ساله بدهی ۲۷۳ هزار کشاورزبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ منابع بانک کشاورزی بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال رشد کرد.

وی با اشاره به اینکه منابع این بانک از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است، افزود: این رشد همچنان ادامه دارد.

خدا رحمی ادامه داد: در اجرای امهال های قانونی به کشاورزان، بدهی ۲۷۳ هزار کشاورز به میزان ۳۸۰۰ میلیارد تومان به مدت ۳ سال امهال شد

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه طیف خوبی از تسهیلات با نرخ ارزان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: نسبت منابع ارزان ما ۷ درصد افزایش یافته است.

وی، تصریح کرد: امسال ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۴ درصدی برای جبران خسارت سیل زدگان از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد. ضمن اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم از منابع بانک‌های دیگر در نظر گرفته شد.


بیشتر بخوانید: تمام حواسمان باید به منابع آبی کشور باشد/ مشکل شکر ظرف مدت ۲ سال با حمایت دولت رفع می‌شود


به گفته خدارحمی، ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۶ درصدی برای توسعه اشتغال پایدار روستاییان و عشایر در حال توزیع است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در شورای پول و اعتبار مصوب شد که نرخ تسهیلات اعطایی از سوی بانک کشاورزی برای این بخش ۳ درصد کمتر از نرخ شورای پول و اعتبار باشد.

وی با اشاره به راه اندازی یک خط اعتباری برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی از سال ۹۲، تصریح کرد: هرکسی که متقاضی دریافت تسهیلات برای ماشین آلات برای مزرعه، دامداری و مرغداری باشد، بدون محدودیت نیازش برآورده می‌شود.

خدارحمی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کردیم که یکی از ابعاد آن در ۳ سال گذشته، حمایت از ماشینی کردن عملیات نشا، وجین و برداشت برنج در استان‌های شمالی بود.

وی با تاکید بر حمایت بانک کشاورزی از طرح‌های پرورش ماهی در دریا، گفت: امسال بنا داریم ۵ هزار هکتار گلخانه در کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان با بیان اینکه امسال توفیق بیشتری در پرداخت خسارات کشاورزان داشتیم، تصریح کرد: در اجرای امهال‌های قانونی به کشاورزان، بدهی ۲۷۳ هزار کشاورز به میزان ۳۸۰۰ میلیارد تومان امهال ۳ ساله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار