اعزام ۳۰ گروه تعزیه اربعین به کربلا

مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان گفت: ۳۰ گروه تعزیه اربعین کشور امسال برای اجرای تعزیه راهی عراق می‌شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان شامگاه گذشته در حاشیه آیین رونمایی از پوستر شهدای حج ۱۳۶۶ و گرامیداشت یاد شهدای حادثه منا درآبادان  با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی تعزیه اربعین حسینی کشور امسال به استان خوزستان واگذار شده است گفت: این گروه های تعزیه با گویش‌ها و زبان‌های عربی، اردو، فرانسه، انگلیسی و فارسی تعزیه خوانی می کنند.

او در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تشریح فعالیت های حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولتمردان در استان خوزستان و حوزه هنری وجود دارد افزود:برنامه‌ها و رویکرد حوزه هنری در راستای تقویت و توسعه آرمان‌های انقلاب اسلامی تدوین شده و در حال اجرا است.

مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای حج ۱۳۶۶ و شهدای منا گفت:یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار از ذهن و خاطره مردم پاک شدنی نیست.شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند و ادامه راه آنها جامعه را در برابر هجمه فرهنگی دشمن بیمه می کند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به تشریح برنامه های حوزه هنری استان خوزستان پرداخت و گفت:نمایش سه اثر تئاتر دفاع مقدس به صورت صحنه ای و ۲ اثر نمایش خیابانی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

او چاپ کتاب آیت الله بدری، کتاب شهید شرافت از شهدای هفت تیر، کتاب فرکانس ۱۱۶۰ در خصوص فعالیت رادیو آبادان در دفاع مقدس را از اقدامات حوزه هنری در سال جاری نام برد و اظهار داشت:در بخش ادبیات و شعر نیز چاپ ۱۲ جلد کتاب در دستور کار قرار دارد.

 مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان گفت: ساخت ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه ممتاز در دست اقدام است و ساخت ۲ مستند در خصوص زندگی عبدالرضا حیاتی با عنوان پهلوان برمی گردد و محمد جمالپور با عنوان شب های خاطره در دستور کار قرار دارد.

در این آیین جمعی از خانواده های شهدای منا و حج ۱۳۶۶ خاطراتی از شهدا بیان کردند.

شهید فواد مشعلی، محمدسعید سعیدی زاده، امین باوی، علی اکبرقمری، حسین بغلانی، عبدالستار شنیورنشاری و حسین بیت غانم شهدای منا و شهیدان سیدکمال الدین کامروا، حسین علی یاس و گوهر سراجی شهدای حج ۱۳۶۶ شهرستان آبادان هستند.

انتهای پیام/ د

حضور گروه های تعزیه اربعین در عراق

برچسب ها: اربعین حسینی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.