امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشورا است

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان گفت: فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشورا است که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه آنرا انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد رضوان نژاد، معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان، در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان کاشان در قالب آیین چاووش محرم در مرکز هیات فاطمیه این شهرستان گفت: ما در حالی عزاداری می‌کنیم و برای کسی عزاداری می‌کنیم فلسفه قیام آن حضرت یعنی امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنیم.

او، افزود: همه ما نماز می‌خوانیم، روزه می‌گیریم، حج می‌گذاریم، خمس و زکات می‌دهیم حتی شهدای مدافع حرم می‌دهیم، اما امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنیم.

به گفته او، متاسفانه بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه آنرا انجام نمی‌دهند همان امر مهم و تاثیرگذار و سرنوشت سازی که اگر مردم صدر اسلام رعایت می‌کردند بسیجی مخلص ولایت حضرت فاطمه زهرا (س*را شهیده نمی‌کردند و امام حسین (ع) را در کربلا به شهادت نمی‌رساندند.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان، در ادامه تشکیل یک شورای امر به معروف و نهی از منکر را در همه هیئات مذهبی خواستارشد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند بسیاری از امور را مدیریت کند.

فعالیت ۸۰۰ هیات مذهبی در کاشان

مجتبی رضازاده، رئیس شورای هیآت مذهبی کاشان، نیز با تقدیر از مسئولین هیئات مذهبی و پیرغلامان حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت: سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد مردمی و برخاسته از خود آن‌ها در راستای حمایت از هیآت مذهبی و دغدغه‌های آن‌ها است.

او، فلسفه عزاداری‌ها را ابلاغ پیام عاشورا و اهل بیت (ع) دانست و گفت: تعداد ۵۰۰ هیات مذهبی در کاشان دارای مجوز و ۳۰۰ هیات مذهبی بدون مجوز هستند.

 

رعایت تخلق به ادب و آداب و اخلاق حسینی در هیئات مذهبی

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تلبیغات اسلامی شهرستان کاشان در پایان گفت: مراسم عزاداری در شهر توریستی کاشان همراه با نظم و انضباط و رعایت مسائلی که نهاد‌های مرتبط خواستار شدند درراستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن آیین‌های سوگواری ضروری است.

او صبوری، حلم و بردباری را برای روسای هیئات‌های مذهبی تاکیدکرد و گفت: همه مشکلات و اختلافات با رعایت صبر و آرامش می‌تواند مدیریت و مرتفع شود.

حجت الاسلام حسینی، رعایت قوانین و مقررات پلیس راهور و نیروی انتظامی و نظم و انضباط لازم را نیز از سوی هیئات مذهبی خواستارشد و گفت: تمامی هیئات مذهبی موظف به رعایت مقررات فرمانداری کاشان در کمیسیون امنیتی و شورای تامین این شهرستان بویژه در ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی در خیابان اصلی و نصب پرده‌ها در راستای برقراری نظم و انضباط و امنیت شهر و مردم هستند.

به گفته وی، کاشان شهری توریستی است که برگزاری آیین سوگواری و عزاداری در شان و مطلوب این موقعیت را می‌طلبد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، میدان دادن به جوانان را در کنار راهنمایی و استفاده از تجربه بزرگتر‌ها را نیز در هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: نباید جوانان پرشور و فعال و انگیزه را کنارگذاشت بلکه باید با حضور و همکاری همه عوامل مراسمی باشکوه و عظمت و موثر در شان سیدالشهدا را برگزارکرد.

حجت الاسلام حسینی، در پایان با تقدیر از میزبانی هیات فاطمیه در برگزاری این گردهمایی و آیین چاووش محرم گفت: تخلق به ادب و آداب و اخلاق حسینی برای همه هیئات مذهبی ضروری است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.