استاندار اردبیل:

اجرای پایاب سد کوثر اقتصاد منطقه را متحول می‌کند

استاندار اردبیل گفت: با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل سد کوثر ۲۲۰میلیارد تومان برای اجرای پایاب این سد اختصاص یافت و این اقدام وضعیت اقتصادی منطقه را متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل همزمان با چهارمین روز هفته دولت در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر دارای استعداد گردشگری و ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر دارد و با بازسازی و توسعه  آبگرم گیوی بصورت مدرن می توان میزان مسافر و گردشگر را به این شهرستان بهبود بخشید.

او با بیان اینکه ظرفیت آب گرم گیوی برای جذب گردشگر در جنوب استان منحصر بفرد است افزود: این مجمتع باید به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود و تعیین تکلیف آن با هماهنگی شرکت آب منطقه ای اردبیل به نتیجه می رسد.

بهنام جو با بیان اینکه کوثر به راه ارتباطی سرچم نزدیک است اظهار کرد: با راه اندازی کمپ های گردشگری از قبیل زیپ لاین، هتل هایی با امکانات مناسب، ایجاد زیرساخت های لازم  در بخش گردشگری و با اجرای پایاب نیز در حوزه کشاورزی شاهد افزایش اشتغال در منطقه خواهیم بود.

استاندار اردبیل در رابطه با راه ارتباطی شهر گیوی به خلخال گفت: این مسیر با رانش زمین تا حدودی تخریب شده بود که تا پایان سال جاری باز سازی و به بهره برداری می رسد.

او شهرستان کوثر را یکی از قطب های باغداری دانست و اظهار کرد: دو سرمایه گذار معتبر اعلام آمادگی کرده اند برای ایجاد سردخانه و کارخانه صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری کنند.‌

بهنام جو همچنین آبرسانی به روستاها را یاد آور شد و افزود: ۱۰۱ روستا در شهرستان کوثر مشکل آب شرب دارند و با اعتبار خوبی که برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافته این روستاها نیز مورد توجه قرار می گیرند.

انتهای پیام/ع

۱۰۱ روستا در شهرستان کوثر مشکل آب شرب دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.