اولین مستند از درگیری‌های هند و پاکستان در تلویزیون

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی تنش‌های چند هفته اخیر بین هند و پاکستان می‌پردازد.

اولین مستند از درگیری‌های هند و پاکستان در تلویزیونبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی تنش‌های چند هفته اخیر بین هند و پاکستان می‌پردازد.

تنش در روابط پاکستان و هند، در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است و هر دو کشور، اقدامات خصمانه زیادی را علیه یکدیگر انجام داده‌اند. ماجرا از حمله هندی‌ها به مردم پاکستان در کشمیر صورت گرفت که باعث شد ضمن اعلام حکومت نظامی در این منطقه، بسیاری از کشمیری‌ها توسط نظامیان هندی در خانه‌های خود زندانی شوند. این اقدامات در هفته‌های اخیر، واکنش‌های زیادی را از سازمان‌های بین‌المللی به همراه داشت، اما هنوز هم تنش‌ها در اوج است.

تنش در دو همسایه کشورمان ایران را باید محصول یک سیاست انگلیسی دانست. جایی که نیرو‌های انگلیسی پس از خروج از کشمیر تخم اختلاف را در بین مردم هند و پاکستان کاشتند و از آن روز به بعد، درگیری‌های تاریخی زیادی در بین مردم دو کشور برقرار است.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، ضمن بررسی تاریخی بر روابط دو کشور، درگیری‌ها و تنش‌های چند هفته اخیر را زیر ذره‌بین برده است.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستند‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.