خیرین ۹۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس سیلزده لرستان کمک کردند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:خیرین مدرسه ساز ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس سیلزده استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:خیرین مدرسه ساز ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس سیلزده استان کمک کردند.

زینی وند مقدم در مراسم افتتاحیه آموزشگاه ۶ کلاسه کوهنانی کوهدشت اظهار داشت: از وقوع سیل تاکنون ۱۹۴ میلیارد تومان برای ساخت مدارس استان لرستان از محل کمک‌های خیرین و اعتبارات ملی و استانی جذب شده است که سهم خیرین از این میزان ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

او افزود: در نوسازی مدارس استان شاهد پویایی و گسترش جبهه‌های کاری این دستگاه در تمام مناطق استان بالاخص در مناطق سیل زده بوده ایم.

در این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان اظهار داشت: سیل فروردین ماه باعث شد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های استان وارد شود، و در این راستا ۸۵ فضای آموزشی در لرستان در جریان سیلاب آسیب دیده که باید در دو ماه آینده که شروع فصل تحصیلی است بازسازی شوند.

محمد رضا حیدری اظهار داشت: با توجه به اینکه کمتر از ۳ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است، براین اساس یکی از اولویت‌های مهم ما بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام متمرکز شده و بیش از ۷۰ درصد توان خود را در مناطق سیل زده استان به کار بسته ایم.

او بیان کرد: خوشبختانه با ظرفیت خیرین اقدامات امیدبخشی را شاهد خواهیم بود و در این راستا می‌طلبد تا همه مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان به خوبی از ظرفیت خیرین کشوری و استانی در ساخت مدارس بهره ببرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان از ضرورت تشکیل کمیته نظرسنجی در بحث ساخت پروژه‌های آموزشی گفت و اعلام کرد: این اقدام موجب می‌شود بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز واقعی منطقه و شهرستان، پروژه‌های آموزشی ساخته شود تا از منابع مالی به خوبی استفاده شود.

حیدری گفت: در جریان سیل فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به مدارس این استان وارد شد.

او بیان کرد: در بخش رودبار ۴ مدرسه پس از آبگیری سد سیمره به زیر آب رفتند که با همت مسئولین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تاکنون ۳ مدرسه ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت:همچنین مدرسه ۶ کلاسه روستای بساط بیگی بخش کوهنانی بعنوان جایگزین مدارس غرق شده دریاچه‌ی سد سیمره ساخته شده است.

حیدری افزود: ۱۰ باب مدرسه در مناطق متاثر از احداث سد سیمره احداث نماید که علاوه بر مدرسه ۶ کلاسه روستای بساط بیگی کوهنانی دو باب مدرسه دو کلاسه در روستا‌های دربند کبود و شورابه نیز در سال ۱۳۹۶ با هزینه ده میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ساخته و تحویل شده است.

انتهای پیام/ر

کمک ۹۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین به مدارس سیلزده لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار