در ششمین روز هفته دولت؛

۶ طرح بهزیستی در قم به بهره برداری رسید

هم زمان با هفته دولت ۶ طرح خدماتی و حمایتی اداره کل بهزیستی قم با هزینه بیش از پنج میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هم زمان با هفته دولت مرکز حمایت کودکان کار، خانه اتیسم، مرکز مشاوره ژنتیک، مهد کودک غیر دولتی مصباح ولایت، اورژانس مددکاری اجتماعی پردیسان وکلینیک مددکاری لبخند شش طرحی بودند که امروز پنجشنبه با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دولت و خیران به بهره برداری رسیدند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان همچنین از اشتغال مستقیم بیش از ۲۰۰ نفر در راستای اجرای این طرح‌ها خبرداد.

هادی کریمی اصل متولی بیشتر این طرح‌ها را بخش خصوصی و خیران استان دانست و افزود: ساختمان مرکز حمایتی مهرپرور با هدف آموزش و نگهداری از کودکان خیابانی و کار در منطقه نیروگاه و به همت خان توکلی از خیران استان راه اندازی شده است.

این مرکز ظرفیت نگهداری بیش از یکصد نفر را دارد که در زمینی به مساحت ۲۸۰ متر و در چهار طبقه با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را ه اندازی شده است.

مرکز اتیسم واقع در خیابان اراک، مهد کودک غیر دولتی مصباح ولایت در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کلینیک مدد کاری لبخند در منطقه نیروگاه و مرکز مشاوره ژنتیک واقع در خیایان ۱۹ دی چهار طرح دیگری بودند که توسط بخش خصوصی آغاز به کار کردند.

امروز همچنین اورژانس اجتماعی پردیسان با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی راه اندازی شد.

این اورژانس زیر نظراداره کل بهزیستی با ۹ نیرو و یک خودرو مجهز، با هدف فوریت در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی پردیسان فعال است.

سه خودروی دیگر این مرکز در شهر جعفریه، حرم مطهر فاطمه معصومه و سطح شهر قم در مواقع بحران با شماره گیری تلفن ۱۲۳ خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای خبر/ش

ویژه برنامه های هفته دولت در قم

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.