علی‌رضا شریفی نژاد گفت: گاز رسانی به واحد های تولیدی و کشاورزی روستای علاء سمنان با اعتبار بیست و دو میلیارد ریال اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌رضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در حاشیه مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی گازرسانی به واحد‌های تولیدی و کشاورزی شهرستان سمنان به میزبانی روستای علاء ضمن بیان اینکه گازرسانی روستایی برای واحد‌های تولیدی، چون گلخانه، یکی از مطالبات کشاورزان، بهره‌برداران و روستائیان است،گفت: در این راستا طرح گازرسانی به علاء پس از اتمام مطالعات، کلنگ زنی شد.

او بابیان اینکه برای اجرای ۲۵ کیلومتر خط تغذیه، انتقال، شبکه و احداث یک ایستگاه تقلیل فشار گاز اعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است، تأکید کرد: طرح‌های گازرسانی عمدتاً از اعتبارات بالایی برخوردار هستند، اما اجرایشان، رغبت سرمایه‌گذاران برای حضور، مشارکت و سرمایه‌گذاری را منجر خواهد شد.

مزیت گاز نسبت به سوخت فسیلی

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: این طرح در راستای توجه به رونق تولید در بستر گسترش زیرساخت و خدمات دولت به واحد‌های صنعتی و تولید برآمده از بینش تفکر تولید محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود چراکه معتقدیم گازرسانی به واحد‌های کشاورزی از مهم‌ترین مصادیق اجرای این سیاست‌ها محسوب می‌شود.

شریفی نژاد با بیان اینکه گاز رسانی روستایی به خصوص در واحد‌های تولیدی کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه بهره‌برداران، می‌تواند در محیط زیست نیز تاثیر مثبت داشته باشد، گفت: ارزش افزوده استفاده از انرژی پاک گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی مزیتی است که در گازرسانی معمولاً به آن توجه نمی‌شود، اما دارای اهمیت است.

انتهای پیام / م

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.