رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌وبلوچستان خبر داد؛

طوفانی سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در زابل/ دید افقی به ۵ هزار متر کاهش یافت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌وبلوچستان گفت: بیشینه وزش باد در زابل در شبانه‌روز گذشته به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک حاصل از آن دید افقی را کاهش داد.

طوفانی سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در زابلمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌وبلوچستاندر گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: امروز نیز مانند روز‌های گذشته وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه داشت و بیشینه سرعت باد به ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

او افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک شد و دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۵ هزار متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه امروز هوای زابل برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شد، ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از اواخر وقت امشب و اوایل بامداد فردا شدیدتر شده و تا اواخر هفته آینده ادامه می‌یابد.

دیانتی تصریح کرد: انتظار می‌رود این شرایط سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

او افزود: این شرایط در نقاط مستعد بویژه راه‌های ارتباطی شمال سیستان‌وبلوچستان سبب وقوع توفان گردوخاک نیز خواهد شد که پیامد آن علاوه بر کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا، اختلال جاده‌ای است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: شرایط مشابه علاوه بر منطقه سیستان، با شدت کمتر در نواحی مرکزی و مرز‌های غربی و شرقی استان نیز روی خواهد داد.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار