رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

جوانان پرچم دار مجالس عزاداری امام حسین (ع) باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پیرغلامان باید در عرصه های مختلف هیات و هیات داری پرچم را به دست جوانان بدهند.

پرچم جوان گرایی باید در مراسم های عزاداری بالا باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به بینایه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب گفت: پیرغلامان باید در  عرصه های  مختلف هیات و هیات داری پرچم را به دست جوانان بدهند.

قمی افزود: اگرچه احترام به کسوت در همه ی عرصه ها مهم است، اما پیران راه باید با رفتار و شخصیت خود الگو راه جوانان باشند و عرصه را برای حضور فعال آنان فراهم کنند.

او اظهار داشت: "پیرغلام" در فرهنگ ادبی ما دارای یک غنای جذاب و رمز آلود است و به معنای کهولت و پیری نیست، بلکه  این واژه دارای فضل مضاعف نسبت به معنای عمومی این لغت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان افزود: ما به پیرغلامان ابا عبدالله(ع) امید بسته ایم تا مورد رضایت صاحب حقیقی این محفل باشیم.

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی صبح دیروز در سالن همایش های کریاس پالاس میبد با حضور بیش از ۸۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین المللی از ۲۵ کشور دنیا در میبد آغاز بکار کرد و امشب در حسینیه امیرچخماق یزد بکار خود پایان  می دهد.

انتهای پیام/ص

اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار