با حضور وزیر صمت؛

۲ واحد صنعتی در قم به بهره برداری رسید/ ۳۰۰ نفر شاغل شدند

۲ واحد صنعتی در بخش فولاد و ساخت رایانه در شهرک صنعتی سلفچگان قم با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت دیروز  از کارخانه تولید انواع لوله‌های فولادی کشور در قطر‌های ۱۶ تا ۱۲۰ اینچ در شهرک صنعتی سلفچگان  بهره برداری شد.

سیجانی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم گفت: این لوله‌های فولادی ظرفیت سالانه بیش از دویست هزار تن است که در خطوط انتقال نفت، گاز، آب، پتروشیمی و فاضلاب کاربرد دارد.

او افزود: این واحد قادر است در فاز اول بیش از ۳۰ درصد از نیاز کشور را تامین کند.

همچنین دیروز با حضور آقای رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت کارخانه تولید بدنه رایانه شخصی، رایانه رومیزی، پنل پی سی، نوت بوک، تبلت، انواع موس و صفحه کلید و منبع تغذیه رایانه به ظرفیت هشتصد هزار دستگاه افتتاح شد.

برای اجرای این دو طرح ۱۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که زمینه اشتغال بیش از ۳۳۵ نفر را فراهم کرده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: امسال در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیت نخواهیم داشت.


رحمانی در جریان افتتاح طرح‌های صنعتی قم گفت: سال گذشته بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و یا احداث واحد‌های صنعتی تخصیص داد، اما امسال با توجه به سال رونق تولید ملی این سقف برداشت شده است.


او افزود: امسال برای هر تعداد واحد صنعتی که بتوانیم جذب کنیم تسهیلات وجود خواهد داشت.


وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به قانون اختصاص ۴۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به فعالیت‌های صنعت طی و معدنی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد که امسال این قانون در سال رونق تولید ملی احیا شود و مشکلات سرمایه در گردش و یا تکمیل طرح‌های نیمه کاره مرتفع شود.


رحمانی همچنین با اشاره به وجود فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها رشد صدور جواز رشد صدور جواز تعمیر و بهره برداری را در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال قبل را چشمگیر توصیف کرد و گفت: این ارقام بیانگر این است که این فشار‌ها و مشکلات نتوانسته در انگیزه‌های سرمایه‌گذاران خللی وارد کند.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به قم

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.