آشنایی با تیم ملی بسکتبال اسپانیا/ رنکینگ دوم جهان در دست‌های ماتادور‌ها

تیم‌های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشورمان که در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی بسکتبال حضور دارد باید در یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا برود. ماتادور‌ها یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های بسکتبال جهان را در اختیار دارند و علاوه بر اینکه در فوتبال یک مدعی محسوب می‌شوند در بسکتبال هم در جایگاه دوم رنکینگ جهانی قرار دارند. لیگ بسکتبال اسپانیا پس از NBA آمریکا در رده دوم قرار دارد.

ماتادور‌ها ۳ مدال نقره و یک مدال برنز المپیک را در کارنامه دارند. اسپانیایی‌ها ۱۳ دوره در بازی‌های المپیک شرکت کرده‌اند. نخستین مدال آن‌ها در المپیک ۱۹۸۴ آمریکا به دست آمد. آن‌ها در دیدار نهایی که برای نخستین مرتبه به آن رسیده بودند مقابل آمریکای میزبان شکست خوردند تا به مدال نقره این رقابت‌ها دست یابند.

پیشرفت بسکتبال در اسپانیا از همان ابتدای دهه ۸۰ میلادی آغاز شد. آن‌ها در ۲ دوره متوالی به جمع ۴ تیم برتر رسیدند. ماتادور‌ها در ۵ دوره رقابت‌های المپیک تابستانی ناکام بودند تا سرانجام بار دیگر در المپیک ۲۰۰۸ پکن به فینال رسیدند و نایب قهرمان شدند. ماتادور‌ها از سال ۲۰۰۸ به بعد همواره در جمع ۳ تیم برتر حضور داشته اند. آن‌ها در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو به ترتیب مدال نقره و برنز کسب کردند.

پیشرفت دوباره بسکتبال اسپانیا از سال ۲۰۰۰ آغاز شد. آن‌ها از سال ۱۹۹۹ تاکنون از ۱۰ دوره رقابت‌های قهرمانی بسکتبال اروپا ۹ بار موفق به کسب مدال شدند. آخرین مدال اسپانیایی‌ها در رقابت‌های اروپایی برنز بود که سال ۲۰۱۷ به دست آوردند. اسپانیا در مجموع ۳ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۴ مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی اروپا کسب کرده است.

اسپانیایی‌ها اگر چه در المپیک و اروپا عملکرد خوبی داشتند، اما آمارشان در جام جهانی درخشان نیست. آن‌ها در دوازده دوره از ۱۸ دوره رقابت‌های جام جهانی حضور داشتند و بهترین عنوان آن‌ها قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ است. اسپانیا در ادوار دیگر همواره در جایگاه چهارم یا پنجم قرار داشته است.

روبیو ریکی بازیکن تیم فونیکس آمریکا، خوان هرنامگوز بازیکن تیم دنور، مارک کاسول بازیکن تورنتو رپتورز و ویلی هرنامگوز بازیکن تیم شارلوت، ۵ بازیکنی هستند که در NBA بازی می‌کنند. ۷ بازیکن دیگر این تیم هم همگی در باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و والنسیا حضور دارند.


بیشتر بخوانید: معرفی تیم ملی بسکتبال تونس/ حریف خطرناک، اما تکراری در جام جهانی


تیم ملی کشورمان تنها یک بار سابقه مصاف با تیم ملی اسپانیا را دارد. این دیدار در جام جهانی ۲۰۱۴ انجام شد و ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۹۰ - ۶۰ نتیجه را به حریف واگذار کردند.

تیم ملی بسکتبال اسپانیا یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی جام جهانی است و به هیچ عنوان بازی با این تیم آسان نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: معرفی تیم ملی بسکتبال پورتوریکو / رقیبی جدی و خطرناک از قاره آمریکا که از پیش بازنده نیست!


انتهای پیام/ 

معرفی تیم ملی بسکتبال اسپانیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار