معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد؛

رانندگان تاکسی در قم زبان خارجه می آموزند

عالی پور گفت:رانندگان تاکسی در قم باید توانایی مکالمه به زبان خارجه را داشته باشند تا زائران خارجی به آنان اعتماد کنند.

رانندگان تاکسی در قم زبان خارجه می آموزندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،یونس عالی پور،معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ظهر امروز جمعه در مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان عربی و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به حضور زائران خارجی در این شهر اظهار کرد: میلیون‌ها زائر در طول سال از کشور‌های مختلف به خصوص کشور‌های عربی به قم می‌آیند و نخستین برخورد زائرین در شهر با رانندگان تاکسی است، این رانندگان در خط مقدم ارائه خدمات به زائرین قرار دارند.

او ادامه داد: باید آموزش‌ها به رانندگان تاکسی در قم تقویت شود و این رانندگان بتواند که به زبان خارجی با زائران خارجی صحبت کنند، در این صورت زائران به رانندگان اعتماد می‌کنند و کار دلالان کساد می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: یکی از برنامه‌ها در استان، آموزش زبان خارجی به افراد در صف مقدم پذیرایی از زائرین در قم است و باید آموزش زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو به این افراد صورت بگیرد تا زائرین دچار مشکل نشوند، استانداری قم تقویت دوره‌های آموزشی در این خصوص را در دستور کار دارد.

عالی پور اتباع خارجی مقیم شهر قم را از ۱۳۰ کشور خارجی دانست و خاطرنشان کرد: از مشکلات در خصوص زائران پاکستان در شهر قم این است که نه ما زبان آن‌ها را بلدیم و نه آن‌ها زبان فارسی را بلد هستند.

انتهای پیام/ش

افتتاحیه دوره آموزش زبان عربی ویژه رانندگان تاکسی در قم

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واژه خط مقدم تو دهنه همه افتاده ها، خط مقدم تدائی گر ارزش های زیادیست و نباید برای هر چیزی استفاده شود
آخرین اخبار