فرماندار شهرستان مسجدسلیمان:

نبود طرح جامع شهری علت ساخت و سازهای غیرمتعارف در مسجدسلیمان است

فرماندار مسجدسلیمان، نبود طرح جامع شهری را علت ساخت و سازهای غیرمتعارف در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حیدر حجتی نیا فرماندار شهرستان مسجد سلیمان در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در نمایشگاه هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار شد، هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که یاران دیرین امام خمینی (ره) و مدافع نظام و انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: امیدواریم همه ما که بعنوان مسئول در ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در حال فعالیت هستیم، با استمداد از ارواح مطهر شهدا بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

او افزود: متاسفانه در شهرستان مسجدسلیمان بدلیل نبود طرح جامع شهری، ساخت و سازهای غیرمتعارف در این شهرستان آغاز شد و کم تر کسی به این موضوع توجه کرد.

حجت الاسلام حجتی نیا بیان داشت: حدود ۱۲ سال پیش، طرح جامع شهری در این شهرستان تصویب شد، اما باز هم طرح تفصیلی شهرستان آماده نشد.

فرماندار شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: طی چند ماه پیش با پیگیری‌های استاندار خوزستان و اداره کل راه و شهرسازی استان طرح تفصیلی در دست اقدام قرار گرفت و امیدواریم هر چه زودتر آماده شود و در وزارت راه و شهرسازی به تصویب برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این شهرستان غالبا در بالای تپه ها، مسیر سیلاب‌ها و دره‌ها احداث مسکن صورت گرفت، اذعان داشت: این اقدامات به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب فرسوده شدند.

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا بیان کرد: وقوع جنگ تحمیلی و بیکاری در این شهرستان، منجر به فرسودگی شهر شد و بروز مشکلات مختلف و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت.

اجرای ۵۶ پروژه مختلف در مسجدسلیمان به مناسبت هفته دولت

او ادامه داد: در هفته دولت، پروژه‌های مختلفی در زمینه، راه ها، جاده ها، چمن مصنوعی و پارک تفریحی در این شهرستان و بخش‌های مرکزی، گلگیر، عنبر و... کلنگ زنی و افتتاح شد.

حجت الاسلام حجتی نیا اعتبار این پروژه‌ها را بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

او تصریح کرد: دیروز در بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان، ۵۶ پروژه خدماتی و روستایی افتتاح شد.

فرماندار شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: پس از وقوع زلزله جلسه فوق العاده‌ای برگزار شد و با حضور استاندار خوزستان در این شهرستان، هیچگونه درنگی از سوی مسئولان صورت نگرفت.

او بیان کرد: با اختصاص اعتبار از سوی استاندار خوزستان، خانوار‌هایی که منازل آن‌ها آسیب شدید دیده بود و غیرقابل سکونت شدند، مسکن رهن کردیم تا در رفاه و آسایش زندگی کنند و وضعیت منازل شخصی آن‌ها مشخص شود.

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا اذعان داشت: دیگر منازلی که دچار آسیب با شدت‌های مختلف شده اند، از سوی بنیاد مسکن استان خوزستان مورد ارزیابی قرار گرفتند و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

نشست خبری هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار