تأثیر کمربند ایمنی در رانندگی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : استفاده از کمربند ایمنی یک ضرورت انکار ناپذیر و مانع پرتاب شدن راننده و سرنشینان به بیرون در زمان حادثه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : یکی از بیشترین صدماتی که به سرنشینان داخل خودرو در هنگام تصادف وارد می‌گردد از ناحیه سر بوده که به علت پرتاب شدن در زمان حادثه و برخورد با قسمت‌های داخلی خودرو به وجود می‌آید.

او گفت : استفاده از کمربند ایمنی از دلایلی است که نتیجه آن جلوگیری از برخورد سر با داشبورد و شیشه و فرمان بوده و کاهش صدمات و آسیب‌های مغزی و نخاعی در هنگام تصادفات را در پی دارد.

 حیدری افزود: کمربند ایمنی یک وسیله محافظ مناسب برای جلوگیری از جابجایی ناگهانی سرنشینان و یا پرتاب شدن آنان است.

رئیس پلیس راه استان گفت: کمربند ایمنی دارای قابلیت جمع شدن است به نحوی که در زمان وارد شدن ضربه ناشی از تصادف و یا ترمز ناگهانی، کامل جمع شده و سرنشینان را در محل خود نگه می‌دارد.

او گفت: استفاده از کمربند ایمنی به مقدار قابل توجهی توانسته میزان صدمات در هنگام تصادف را کاهش داده و به همین دلیل توصیه می‌گردد کلیه سرنشینان داخل خودرو (عقب و جلو) به محض سوار شدن در اتومبیل از آن استفاده نماید.

 حیدری گفت: بدیهی است برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان خودرو‌ها در کلیه راه‌ها اجباری است .

 

 

انتهای پیام/د

استفاده از کمربند ایمنی یک ضرورت انکار ناپذیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.