واکنش طالبان به اظهارات اخیر ترامپ

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریكا گفت: تا اشغال افغانستان پایان نیابد، صلح حاصل نمی شود.

واکنش طالبان به اظهارات اخیر ترامپبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریكا گفت: تا اشغال افغانستان پایان نیابد، صلح حاصل نمی شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفته است: بعد از توافق با طالبان نیز حضور نظامی خود در افغانستان را حفظ میکنیم. وی افزوده است: «ما ناگزیریم حضور خود را (در افغانستان) حفظ کنیم. ما آنجا باقی خواهیم ماند. نیروهای خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهیم، اما حضور خود را همیشه حفظ خواهیم کرد. بخش قوی اطلاعاتی خود را (در افغانستان) حفظ خواهیم کرد.»

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به این اظهارات تاکید کرده است که آنها با دیپلمات های آمریکایی در قطر در حال مذاکره هستند تا اشغال افغانستان پایان یابد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با پایان اشغال با کسی معامله نمی شود افزوده است که هجده سال است آنها برای پایان اشغال افغانستان از سوی آمریکا و نیروهای خارجی قربانی داده اند.

سهیل شاهین در عین حال اظهار داشت: دور نهم مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: طالبان ، قطر ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار