مدیر حج و زیارت استان قزوین:

ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین الزامی است

مدیر حج و زیارت استان قزوین از الزامی بودن نام‌نویسی در سامانه سماح برای زائران اربعین خبر داد و گفت: ثبت نام در این سامانه رایگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدرضا یوسفی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: زائران از دهم محرم تا پایان ماه صفر می‌توانند بدون روادید و از طریق ثبت نام در سامانه سماح (samah.haj.ir) به عتبات مشرف شوند.

یوسفی افزود: پس از ثبت نام زائران و پرداخت هزینه ۲۲۰ هزار ریالی بابت حق بیمه و خدمات درمانی، بیمه نامه برای آن‌ها صادر می‌شود که اگر ثبت نام از طریق دفاتر زیارتی انجام شود ۳۰ هزار ریال به این هزینه افزوده خواهد شد.

او اضافه کرد: با توجه به اتصال این سامانه به سامانه نیروی انتظامی تنها به زائرینی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج از کشور داده می شود.

مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ شهروند استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه تعیین نشده است، اما توصیه می‌شود زائران اربعین هرچه زودتر در سامانه نام نویسی کنند تا با ازدحام و ترافیک متقاضیان در سامانه مواجه نشویم.

۱۸ هزار نفر پارسال از استان قزوین در ایام اربعین حسینی راهی عراق شدند.

انتهای پیام/ک

ثبت نام در سامانه سماح رایگان است

برچسب ها: محرم ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار