رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار خبر داد؛

افزایش مدارس تخریبی در گرمسار

امیر نجفی گفت: ۶۰ درصد مدارس شهرستان گرمسار تخریبی است به همین منظور ۱۲ پروژه عمرانی و احداث فضای آموزشی جدید در دست اقدام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر نجفی رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ۱۲ پروژه عمرانی و احداث فضای آموزشی جدید با ارزش ۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

او با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مدارس گرمسار تخریبی است، افزود: عمر مدارس تخریبی بالای ۴۰ سال است که این آمار در گرمسار از سایر شهرستان‌های استان سمنان بالاتر است.

اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به تجهیز مدارس گرمسار

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان اینکه سال گذشته ۹ پروژه عمرانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: میانگین اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های شش کلاسه سه میلیارد تومان و برای پروژه‌های ۱۲ کلاسه پنج میلیارد تومان است.

نجفی از اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به تجهیز مدارس گرمسار خبر داد و گفت: از این میزان ۲۵۰ میلیون تومان به مدارس بخش ایوانکی و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس شهر گرمسار اختصاص یافت.

او همچنین با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در ایوانکی بیان کرد: مهم‌ترین چالش آموزش‌وپرورش در حوزه کمبود فضای آموزشی در بخش ایوانکی به‌ویژه مقطع ابتدایی دخترانه است.

۱۲۰ واحد آموزشی در گرمسار فعال است

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان اینکه کمبود نیروی آموزشی در بخش‌های آموزگاری، تربیت‌بدنی و مربی پرورشی همواره وجود دارد، یادآور شد: ۹۰۰ دبیر شاغل دولتی، ۵۵۰ نفر دبیر غیردولتی در حوزه آموزش‌وپرورش این شهرستان وجود دارد.

نجفی با تأکید بر اینکه مشکلی برای سال تحصیلی جدید وجود ندارد، اضافه کرد: درمجموع گرمسار ۱۲۰ واحد آموزشی دارد که از این تعداد ۷۰ واحد آموزشی دولتی بوده و سهم ایوانکی از این مدارس ۲۰ واحد است.

او بیان کرد:۱۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که این آمار با توجه به ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی افزایش می‌یابد.

کسب یک رتبه دو رقمی از گرمسار در کنکور سال ۹۸

رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان اینکه این شهرستان در حوزه رتبه‌های کنکوری در سطح استان سمنان در جایگاه خوبی قرار دارد، تصریح کرد: ۵۳ دانش‌آموز در گرمسار رتبه زیر سه هزار کسب کردند.

نجفی با اشاره به اینکه یک دانش‌آموز دختر در رشته علوم انسانی رتبه دورقمی را در کنکور امسال کسب کرد، یادآور شد: برگزاری کلاس‌های کنکور و کلاس‌های تقویتی ویژه دانش‌آموزان کنکوری در اولویت برنامه‌های این نهاد است که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید برگزاری کلاس‌های کنکوری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود: این شهرستان در شاخص‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پرورشی، تربیت‌بدنی در مسابقات مختلف استانی رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار از ارائه خدمات حمایتی به فرهنگیان این شهرستان خبر داد و گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۶۷۸ نفر از فرهنگیان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وام ضروری بدون بهره پرداخت شد.

نجفی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۶۸ نفر از فرهنگیان ۴۵ میلیارد ریال وام دریافت کردند و بیش از ۱۰ میلیون تومان از نیمه دوم سال گذشته تاکنون وام بلاعوض به برخی از فرهنگیانی که به‌شدت مشکل مالی داشتند پرداخت‌شده است.

او با اشاره به اجرای طرح ستاد اسکان نوروزی در ایام تعطیلات ابتدای سال بیان کرد: در این مدت ۲۲ مدرسه در قالب ۲۱۰ کلاس به‌عنوان اسکان نوروزی در گرمسار ساماندهی شد که بیش از ۱۵ هزار نفر از فرهنگیان در این مدارس اسکان یافتند.

افزایش ۸۰ درصدی آمار اسکان نوروزی در گرمسار

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار از افزایش ۸۰ درصدی این آمار در مقایسه به سال گذشته خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات تابستان سال گذشته ۱۰ هزار نفر مسافر در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

نجفی در پایان با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان گرمسار یادآور شد: سند زمین یک هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیانی که عضو این تعاونی بودند صادرشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.